tisdag 26 januari 2010

Prisregn!

Jag har fått inte mindre än sju utmärkelser som kreativ bloggare! Tycker inte riktigt att jag förtjänar dem med tanke på hur sällan jag bloggar, men de gör mig i alla fall väldigt, väldigt glad! Så tusen tack till Fellai, KlaramedK, Ottopippi, Minamirakel, Strumpetossa, Beata och Mammalito. Stort tack!

Med utmärkelserna följer att jag ska:
- Kopiera awarden till min blogg
- Länka till personen som gett mig awarden
- Berätta sju intressanta fakta om mig själv
- Välja sju andra bloggar att ge awarden till
- Länka till deras bloggar
- Lämna en kommentar i deras blogg med information om att du gett dem en award.

Så här kommer sju fakta om mig, jag...

- blir glad av att dansa. Har dansat mycket folkdans, men även balett, salsa och etnouveau.

- är mellansyster. Har en tre år äldre syster och en tre år yngre.

- ville bli sotare som liten. För att stå på taken och sjunga... (Är för övrigt totalt omusikalisk och kan inte sjunga alls). När jag släppte sotardrömmen ville jag bli trädgårdsmästare, har alltid älskat blommor.

- hade två saker som ständigt stod på önskelistan (när jag ändå är inne på barnspåret) : ett citronträd och en gul äggformad husvagn. Ingen aning om var jag fick det ifrån, tyckte nog bara det verkade fint...

- är vegetarian och anser att det är fel att döda bara för att själv få njuta.

- var nära att dö våren jag skulle fylla 20, pga att sjukvårdsupplysningen i en vecka envist höll fast vid att min brustna blindtarm var vinterkräksjuka.

- är en väldigt lycklig människa. Tycker för det mesta att livet är väldigt fint.

Det finns hur många som helst som jag vill skicka vidare till, men jag väljer de här: min Jonas för hans fantastiska foton, lillasyster med blåmärksbloggen, min fd kollega med gallerry-bloggen för att hon har det så fint hemma, Ulrika Olsson för att hon gör så fina saker och bloggar så inspirerande, jag blommar för att man alltid blir så glad av att titta in på hennes blogg, miss katka för allt fint hon visar och sist men inte minst florin för att hon är och förblir drottningen av retro-barnkläder.

Det var det. Ska försöka blogga snart igen. Ha det fint så länge!

11 kommentarer:

Maria sa...

Hej SOlveig!
Tack och bock! SKa se om jag kan få in en länk till dig i mitt inlägg som jag redan skrivit.

Kul med gul äggformad husvagn, du var GUL redan då.

Och kul med din jobbresa då du fick träffa Gudrun.

Kerstin sa...

Tackar Toto!
Vad gullig du är! Hihi..
Ja du anar inte vad vi ledade efter gual äggformade husvagnar, hehe.. åkte å tittade då och då iaf på husvagns anonser. Och citronträd har vår kära sol fått div kreativa arangemang, till ja.. nästan citronträd.
Glada vårkänslor från lill-strumpan!

Frida Gro sa...

Grattis! Du förtjänar alla priser man kan få. Och jag minns svagt något med en äggformad husvagn...

Linda sa...

grattis! Inte behöver man blogga ofta, det är ju kvalitén i inläggen som räknas :)

Jonas Lövendahl sa...

Tack älskling!

erry sa...

Tack, vad glad jag blir!!

Roliga fakta om dig, förutom det där med att du nästan höll på att dö - men tack o lov klarade du dig!

Verkar kul att jobba hos Gudrun Sjödén, hon är verkligen en förebild.

Ha det bra! Kramar från mig.

Solveig Lövendahl sa...

Tack för era kommentarer!

Maria, det behöver du inte. Och ja, jag har alltid varit gul. :)

Lillasyster, ja jag vet, ni är så gulliga. Jag är mycket tacksam för de citronträd jag fått! :)

od Andulky sa...

Kul att läsa om dig!!
Ha en skön kväll!
/Anna

Katarina sa...

Tack så mycket för awarden, jag blir väldigt glad när någon säger att de gillar min blogg. Eftersom jag har en paus nu kommer jag inte att skicka den vidare. Men tack och jag gillar din blogg också.

Ulrika sa...

Tack för priset! Jag känner míg verkligen hedrad! Ett pris från dig! Hoppas du inte tar illa upp då jag inte antar den fullt ut, bara lite.

[sarah lucy carin] sa...

klart du ska ha award, sötsol!

hoppas vi ses på kalas imorgon... kram!