söndag 31 januari 2010

Snö, snö, snö...

Jag längtar efter våren medan snötäcket lägger sig allt tjockare här utanför. Tänkte passa på att njuta av vintern när den nu ändå är här. Ska försöka få med några grannbarn på lite pulka, mest för att det är så skönt att komma in sen och dricka varm choklad...
Den här beställda väskan och hårbandet ger väl lite vårkänslor i alla fall. Eller sommar-, höstkänslor, nåt annat än vinter i alla fall. Hade tänkt att visa upp en vuxenkjol också, vars beställare precis som väskans har fått vänta alldeles för länge. Tyvärr glömde jag visst fota kjolen så jag slänger istället in en bild på ett par byxor som jag sydde nån gång i början av hösten, men insåg att jag glömt blogga om.
Hoppas ni har det bra och njuter av snön!
...och varm choklad!

22 kommentarer:

Krimskrams sa...

Åh nu fick jag allt lite vårkänslor! Härliga soliga färger som vanligt :-) Jättefina byxor

Anonym sa...

Väskan är underbar!

Doris_Assar sa...

Mmmm... fina!!!

Jonglören sa...

Vilka fräcka byxor. Vad har du använt för material?

Strömming sa...

Härlig väska, modellen är så snygg och tyget underbart fint!

Läckra brallor också. Är barnsligt förtjust i dragkedjor just nu!

Hoppas du fick med några barn ut på pulka och följande varm choklad. Låter mysigt!

MinaMirakel sa...

Fina brallor!/Åsa

Re-dizain sa...

Jätteläcker sparkis/ byxa!

Ulrika sa...

Det är en sån där väska man skulle behöva nu, tror jag! Här ligger snön också tjock och det är KALLT! Jag ligger inne och är förkyld och skulle gärna ha varm choklad, men får nöja mig med blåbärste!

Anneli sa...

Visst är det fint med snöflingorna som dalat vackert idag. Men jag håller med dig om att våren lockar... Men din fina väska lyser verkligen upp och gör en glad!

Åsa Tidqvist sa...

Åååå, BYXORNA!! helt fantastiska!

SiriR sa...

Farger til å bli glade av:) Kjempefin veske, og så kule bukser!!

Hello sa...

Åh vilka underbara byxor!

Och väskbilden påminner mig om att det nog är dags att byta till min alldels egna solig-väska snart. Jag är sååå glad för den! Snygg, praktisk och så blir man så glad!

Pyssellycka sa...

Vilka härligt soliga brallor! Supersnygga!

CRocoFin sa...

Vad roligt! Samma tyg som väskan är sydd av, har jag sytt en snurrkjol av. Funderar dock på att sy om den till just en väska. Din väska blev ju väldigt fin.

Lillian Risholm sa...

Utrolig flott veske og bukse! masse flott du har i bloggen din!:)

erry sa...

Väskan är sååå fin! :)

OttoPippi sa...

Underbara soliga grejer! Det syns långa vägar att det är du som gjort dem!!!!

Här har det gjorts snöänglar på löpande band i den nyfallna snön, i alla fall några som gillar vintern :-)

Apropå hårband skall jag börja göra sånna till knoddarna. Har du några tips på hur man bäst går tillväga!

Kram!

Solveig Lövendahl sa...

Tack för era kommentarer!

KroKKoFin, byxorna är av manchester.

Hello, härligt att höra!

Ottopippi, jag brukar göra enkla hårband som knyts i nacken, vill du ha beskrivning på det så kan du maila mig, men jag gissar att du tänkte dig med gummiband?

Sjukdjuret sa...

De där byxorna är ju fantastiska - både jag och sonen hade älskat att äga varsitt par sådana...

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Alltså byxorna var ju helt underbara, de blir man bara glad av. Väskan oxå för all del!

LillaBarn sa...

Ååååhhhh, byxorna..... Jätttefina!!!
Och vilken vårig väska, fin den med!!!

Söt & snäll design sa...

Underbara byxor. Dom skulle vara fina på min dotter :)