torsdag 7 januari 2010

Året som gick

Det nya året är redan en vecka gammalt, men jag kände ändå att jag ville göra en liten sammanfattning av 2009:
Januari:
Vi var på lillasysters födelsedagsridutflykt i snön.

Februari:
Solig började säljas i butiker, Uni bl. a.

Mars:
Jag spelade teater med skolan, hade syjuntor med mamma och storasyster där jag sydde på min brudklänning samt klädmålningskväll med grannarna.

April:
Mina underbara systrar och vänner överraskade med en fantastisk möhippa! Dessutom följde jag med Jonas till Kalmar där han skulle på möte och vi fick en mysig helg med släktingar i kolonistuga. Blev intervjuad av tidningen Leva.

Maj:
Då var det dags, vårt bröllop! Ute vid vattnet, med alla nära och kära omkring oss gifter vi oss i solens sken och det är precis så fint och underbart som man kan tänka sig.

Juni:
Jag står med solig på Ramlösa brunnsdagar, firar en härlig midsommarafton på vårt kära smultronställe där vi även traditionsenligt bjuder in alla grannar till Flickorna Falks Fik, en enkel fika i trädgården. Om någon bor i närheten av Bökebäck (nära Höganäs) och vill bli inbjudna i år så hör av er, trädgården är stor! :)
(Och jag vet jag ser inte klok ut på bilden, men jag tyckte det såg härligt ut ändå.)

Juli:
Min underbara älskling och jag åker på bröllopsresa. Två veckor lever vi det ljuva livet i Paris, Barcelona och Andalusien. I slutet av månaden flyttar vi från en tvåa till en trea i vårt härliga kollektivhus.

Augusti:
Vi fortsätter det ljuva livet i hemma i Landskrona med picknickar och strandutflykter tills Jonas pappa, min svärfar plötsligt lämnar oss i stor sorg och saknad. Vi bestämmer oss för att trots det följa med på husets resa till Bolmsö. Vi har en alldeles underbar helg och inser att vi har världens bästa grannar.

September:
Jag känner att jag inte är riktigt rätt ute och bestämmer mig för att hoppa av förskollärarutbildningen och vikarierar lite på fritids och förskolor. Min kära mamma och jag har en mysig utflykt till Sofiero, fikar och beundrar dahliorna.

Oktober:
Jag börjar jobba på Gudrun Sjödén och trivs fantastiskt bra även om det är lite sorgligt att lämna alla de fina barnen...

November:
Jag står med solig på waldorfföreningens julbasar i Ramlösa. På bilden Sarah.

December:
Min kära make fyller 30 vilket firas med knytkalas. Sen blir det Good Jul-marknad, julfirande och slutligen Hollywood-nyårsfest i vårt kära hus. Och med denna tjusiga röda-mattan-bild önskar jag er alla ett underbart härligt 2010!

15 kommentarer:

LillaBarn sa...

Detsamma! Och vad härligt ni bor, så skulle det vara överallt... (Kollade in länken). Tänk vad härligt för barnen, att kunna växa upp så (tänker på mina egna...).

jejja79 sa...

vilket år. Tänk att så mycket kan hända på ett ynka år.... Å vilket hus sen =)Hoppas ni trivs som fisken i vattnet. Ser fram emot ännu ett år, med nya utmaningar och upplevelser. kram

Maria sa...

Det verkar som om ditt år varit fint! Med bröllop och kärlek! Hoppas att du hittar vilken väg du ska ta i livet, yrkesmässigt! Bra att hoppa av när det inte känns 100% rätt...

SiriR sa...

For et år!
Litt sorg, men mest av alt masse glede og gode opplevelser.

Håper 2010 blir et bra år for deg, jeg gleder meg til å følge deg videre på bloggen:)

Heimlaga sa...

vilken nyårspingla!

Anonym sa...

Härlig sammanfattning av ditt händelserika år. Hoppas att 2010 blir en fin fortsättning.

Hello sa...

Gott nytt år till dig också!

Du ser helt fantastisk ut på nyårsbilden! Visst är det fantastiskt så mycket som hinner hända på bara ett år. Och så säger man att ett år går så fort...

Junebacken! sa...

Vilket fantastiskt år du haft! En del sorg förstås, men mest glädje och kärlek! Underbart att se hur du har det!

[sarah lucy carin] sa...

ja, tänkt så mycket spänning, glädje, sorg och äventyr man hinner på ett år. men detta året måste nog ändå ha varit maxat på alla fronter.

(hoppas att det var ok att jag lånade bilden när jag gjorde min krönika för några dagar sedan?)

kram fingrannen!

Mia sa...

smart att göra en årssammanfattning och kunna konstatera att livet allt bjuder på mycket härligt =)!

Annabell sa...

Vilket fint år du har haft! Önskar dig lycka 2010!

Ulrika sa...

Vad tjusig du är på nyårsbilden! Önskar dig ett fint 2010!

Retro Elephant sa...

Vilken fin sammanfattning av året! Du ser ut att ha haft ett riktigt fint 2009!

//Lina

Kerstin sa...

Jätteglada fina bilder!
Tack Kära syster för detta fina året med dig! KramKram
ps. Ta hand om er idag, krya på er-kramar!

OttoPippi sa...

Tack för en underbart fin sammanfattning av ditt 2009!!! Hoppas det nya året blir lika härligt och händelserikt! Ser fram emot den soligabloggen 2010!

Kram!