söndag 3 januari 2010

Kära bloggvänner!

Jag har inte skrivit på länge, har inte orkat, mår inte så bra. Någon nära mig mår väldigt dåligt psykiskt och jag är så orolig att jag inte kan tänka på nåt annat. Jag drömmer mardrömmar, har svårt att andas, axlarna värker av spänningar och jag är helt slut. Vill ha kraft och lust till saker men orkar mest dra täcket över huvudet och gråta. Däremellan jobbar jag, det är inte så att jag bara ligger hemma, men det har inte funnits så mycket ork till sömnad och bloggande.
Jag ska försöka ändra på det för jag saknar sömnaden, bloggen och inte minst er och era kommentarer. Ska försöka sy och blogga, göra sånt jag tycker om. Det är väl så man överlever. Det är väl så man lever överhuvudtaget.

Idag har jag haft en väldigt bra och fin dag, känner mig glad och full av kraft. Världens finaste älskling och jag har gått en promenad i det fina vädret, varit på museet och slutligen fikat länge och väl på ett mysigt café. En underbar och välbehövlig dag. Bilden är tagen vid citadellet idag och lånad från Jonas blogg.
Ta hand om er alla fina människor, hoppas vi hörs snart igen! Jag har bl. a lite sydda julklappar att visa, det kommer.

43 kommentarer:

Vindling sa...

Ta hand om dig. *kram* Hoppas du snart mår bättre.

Madelene sa...

Kram!

MinaMirakel sa...

Vilken fin bild!/Åsa

Anna sa...

Ibland blir det så, det är bara att kämpa på, inte så lätt, men det blir bättre och lusten kommer tillbaka även om det i vissa stunder känns hopplöst, men jag lovar, det blir bättre, jag vet!
Ta hand om dig och dina nära och kära!!
Kram

Solveig Lövendahl sa...

Tack! Vad gulliga ni är, och snabba! Jag kan känna mig lite dum, det är ju inte jag som mår dåligt, eller jo, men inte sämst. Känns som om jag inte borde klaga, men man blir så påverkad...

Y sa...

Ta hand om dej! Hoppas att även din vän/anhöriga mår bättre snart

Nenne sa...

hei, jeg fant din blogg i dag, og det er jeg glad for , du lager mye fint!!! Angående dine problemer nå, så vet jeg akkurat hvordan du har det, jeg har samme erfaring! Men stå på og gjør noe du synes er morsomt og kreativt, det er viktig med positivt påfyll!!! Jeg har sydd siden jeg var lita jente, og nå har jeg tenkt å starte opp med redesign...mange planer i hodet,gleder meg:-)) jeg legger ut bilder etterhvert som ting blir ferdige, så velkommen inn til meg en gang du har tid:-))KLEM, og ta vare på deg selv!!!

Madelene sa...

Så lite så! Och tack själv. Vet hur det känns när någon i ens närhet inte mår bra! Man tar en stor belastning av det själv då man vill, men kanske inte kan göra så mycket som man skulle vilja för att hjälpa. Man känner sig maktlös helt enkelt. Saker händer och sker med en och den drabbade som man inte trodde kunde hända i ens närhet egentligen.

Doris_Assar sa...

Skickar en kram!! Hoppas det vänder snart! :-)

Doris_Assar sa...

Jättefin bild på dig, glömde säga det!

Hello sa...

En kram till!

Hoppas du kan hitta det som ger dig påfyllnad! Då orkar du också finnas till bättre för den som behöver dig. Hoppas det ljusnar snart!

á Yeliqa sa...

Åhhh vilken vacker bild!!!

Det är klart att man påverkas om någon i ens närhet inte mår bra. Förstår att det tar all din energi ju nu och jag hoppas att det snart vänder för er. Man får ta tillvara de dagar då det känns lite bättre och suga åt sig så mycket energi som möjligt som man senare kan försöka plocka fram dagar då det känns lite tyngre.


(((((KRAM))))))

jejja79 sa...

kämpa på, saknar lite sol i cyberspace =) kram

Hege sa...

Klem til deg, måtte du finne glede og styrke i å skape, du er jo så kreativ og virker som et menneske med mye lys i deg. Jeg ønsker deg alt det beste! Klem igjen

Strömming sa...

Stor kram till dig! Vet hur det är att må dåligt och tids nog kommer man ur det. Tills dess är det bara att försöka göra något litet, inte pressa sig själv utan ta det som det kommer. Både du och din vän kommer må bättre även om det kanske tar tid. Gör sånt du tycker om, utan krav!

Bloggvännerna finns här när du orkar komma tillbaka! :D

Kerstin sa...

Käraste syster Sol i hela världen! Vilken mysig dag ni verkar haft, önskar er många sådana.. superfint foto på dig. Gulledig!
Vi som kan vara glada, får ta chansen så ofta vi kan och göra det bästa av det fina liv vi fått. Man kan inte alltid vara glad.. kan ingen.
Men både du å jag vet att solen går upp, och lyser på oss med sina varma stråla varenda dag. Vi vet vad som gör oss glada, sy, träna.. och sånt.. vi får göra det och försöka sprida vår glädje vidare, de dagar det går!
Och andra dagar kan vi tända ett extra ljus för att lysa upp hjärtemörkret för vår kära vän!
Det kommer bli bra, ljuset segrar alltid.. till sist!
Tycker mycket, mycket om dig systerSol!
Stora Kramar från SysterSnö

Carolina sa...

Kram på dig! Livet är jobbigt ibland och det går definitivt upp och ner. Se till att göra sånt du blir glad av, det stärker även din nära vän som mår dåligt.

KRAM

LillaBarn sa...

Tråkigt, hoppas att du får slippa oroa dig snart så ni båda får livsglädjen tillbaks. Våren kommer väl snart förhoppningsvis, med lite ljus och värme! Jättefin bild, är han fotograf?

mammagumman sa...

Men du vad jobbigt för dig och den andra. Hoppas det vänder snart så att ni alla kan må bättre. Varma tankar och kramar från Anna

FrökenC sa...

Styrkekramar och ta hand om er! Det är jättejobbigt när någon nära mår så dåligt. Man känner sig maktlös och otillräcklig. Men ingen kan göra allt men man kan alltid göra något och det räcker!

Kram

kaoz sa...

God klem!

rino sa...

ta hand om dig och din nära

SiriR sa...

Pass godt på deg selv og din venn og nyt de små øyeblikkene i hverdagen. Så gleder jeg med til å se dine fargeglade og herlige kreasjoner når sylysten vender tilbake til deg:)

Nydelig bilde forresten:)

Libe sa...

usch vad det låter jobbigt! Ta hand om dig och gör roliga saker bara för din egen skull.

JuMel sa...

Härlig bild mitt i det jobbiga! Vet hur det är att ha en nära som inte mår bra. Hoppas att det vänder snart för er båda! Kram

Esbe sa...

Det är jobbigt när någon nära mår dåligt. Ta hand om dig och gör saker som du tycker är roliga, inkluderar det bloggen så ta dig tillbaka, men gör så få saker som möjligt som du känner lägger krav på dig. Kram!

Gulligan sa...

Kramar och tankar.

Mia sa...

Åh kära Solveig. Bra att du flyter med i de olika vågorna av känslor, det är väl en bra väg att välja... Tänk på alla fina du har runt dig, tänk på alla fina din nära som mår dåligt har runt sig, tänk på hur fantastisk människan är på att hitta mening och kraft, tänk på att naturen är klok och omhändertagande. En stooooooor kram till dig

od Andulky sa...

Sköt om dig!
Kram

Ulrika sa...

Hoppas att du kommer igång snart igen, för jag har saknat nya inlägg på din blogg, de brukar göra mig så glad!

Här i Gävle skiner solen och det är -10 grader. Sånt gör mig lite gladare när jag är nere!

Sjöormen sa...

Hoppas att du mår bättre nu. Starkt att kunna stötta nära när de behöver det. När den personen kommer ur det kommer ni att stå varandra mycket närmre. Kram och lycka till!

Kottekott sa...

Kram till dig! Du kan bara finnas där, visa att du är där, trots allt...

Polkahjerte sa...

Håper det går bedre etterhvert og at du finner overskudd til å lage mer av dine fantastiske kreasjoner.

Astrid Hemsydd sa...

Leit å høre at du ikke har det så bra.. Håper du snart får det bedre og at du finner sygleden tilbake. Jeg elsker de herlige plaggen du lager. Klem,

Myssel sa...

Ta hand om dig! Hoppas du och dina nära snart mår bättre igen.

OttoPippi sa...

Hej vännen!!! Hoppas att du mår bättre och att din vän snart och mår bättre! En STOR värmande kram från mig....

Vad gäller bloggandet har det varit exakt likadant för mig hela hösten. Har så gärna velat vara aktiv och skapa men inte orkat pga många omständigheter. Men vi försvinner inte och man måste inte alltid vara på bloggtopp.


Jag tänker på dig GOD FORTSÄTTNING!!!

kalamajt sa...

Ta hand om dig och din vän, såna perioder är alltid jobbiga, men kärlek och förståelse räcker lång väg! Jag tänker jättemycket på dig och hoppas att det snart ska ljusna.

Kram Elisabet (fd storalillaj)

Pilo sa...

Vilka fina elefanter du gör!
Roligt att få titta in hos dig men tråkigt att du inte mår toppen. Det är svårt när någon nära mår dåligt och man vill hjälpa och väldigt frustrerande. Jag hoppas dock att ni båda snart mår bättre.

Stor kram till dig!

Heimlaga sa...

Ta hand om dig och de dina!

Cecilia sa...

God fortsättning :) Ta det lugn och gör det du vill, sömnaden finns kvar när det känns rätt igen.

Superfin bild förresten, sköt om dig, kram!

Solveig Lövendahl sa...

Tusen tack snälla, fina ni!!!

LillaBarn, ja han har ett litet fotoföretag. Kika gärna på hans hemsida www.jonaslovendahl.net.

Jonas Lövendahl sa...

Hej alla!
Roligt att ni tyckte bilden var fin. Tyckte själv den blev rätt bra. Ja, jag driver ett företag med inriktning på foto, och människor är det jag tycker är roligast att fotografera. Jag måste bara rätta Solveig: min hemsida är www.jonaslovendahl.se och jag har en blogg jonasdahlfoto.blogspot.com Båda är länkade från Solveigs sida. Tack för mig!

[sarah lucy carin] sa...

jag känner igen den oron och vanmakten och jag hoppas verkligen att det vänder för er snart. jag tänker på det ibland också, på kolonistunden i somras bland annat.

kram min fina vän /s