söndag 23 november 2014

I åttonde månaden

Jag mår så himla bra nu! Jag har inte ont mer och jag sover bra, alltså gravidbra men jämfört med de sömnlösa nätterna är det himmelriket. Är så himla lycklig att smärtan är borta. Fortfarande är jag inte speciellt rörlig i axeln, men det blir allt bättre. Sen har jag ju foglossningen som vanligt och är fortfarande helt sjukskriven men hoppas på att kunna jobba lite i december. Fortsätter det så här så ska det nog gå. Kring jul planerar jag att sluta jobba, tror det blir lagom.






































Tänk att det bara är ungefär två månader kvar tills vårt lilla barn beräknas komma, det går nästan inte att förstå. Att vi har kommit hit efter alla dessa år.






































Två små månader och sen är vi tre och våra liv kommer att vara förändrade för alltid. Det känns omtumlande, fantastiskt, vansinnigt spännande, lite skrämmande och alldeles, alldeles underbart. Och lika omöjligt som det är att föreställa sig en till i familjen nu, lika självklart kommer det antagligen att kännas då.






































Tänk att jag får sitta här med min stora mage, känna vårt lilla barn därinne, det trodde jag kanske aldrig att jag skulle få uppleva. Är så lycklig.

Foton: Jonas Lövendahl

10 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vilken lycka!
Du är så fin!

Louise sa...

Magiska tider. Fina bilder!

Berit sa...

att ni efter er kamp äntligen ska få ett alldeles eget litet knyte är bara så underbart, nu önskar jag ju att vi hade bott kvar men lovar att komma förbi och beskåda underverket när vi kommer ner...stora kramar till både mamma och pappa

Alexandra sa...

Mmm, det är fantastiskt. Jag har varit mamma i snart 4 1/2 år, har fått två barn, och ibland när jag tittar på dem fattar jag fortfarande inte riktigt att det faktiskt är just mina små barn! :-D

Lykke sa...

For noen fantastiske bilder! Har fulgt deg i bloggen lenge - og jeg er så glad!!

Du ser helt fantastisk ut! Du stråler! (Det har du alltid gjort, men x-tra nå syns jeg)

re.do sa...

Härlig känsla! :-)

Anonym sa...

Jag är så glad för er skull! Du är jättefin med din stora mage :-)

Sandra i norr sa...

Fantastiskt fina foton <3

Tale sa...

Så godt! Unner deg veldig å få oppleve dette.

Anonym sa...

å vad underbart att få läsa om er! är så glad för er ! Kärlek och Ljus! från Elin i Skellefte