måndag 28 juli 2014

Åtta år

I lördags firade vi att vi varit tillsammans i åtta år. Jag är så otroligt glad att vi har varandra, min älskade Jonas och jag. Vi åkte på utflykt till Österlen denna varma dag. Åskskurar hela dagen i Simrishamn sa smhi, kan ju vara skönt med lite omväxling tänkte vi, men icke sa nicke, lika varmt och soligt som vanligt, inte ett moln på himlen.


























Vi började med loppisen i Suckarnas gång i Simrishamn, den är visst varje lördag under sommaren och var stor och bra. Vi köpte tyg, barnkängor som förhoppningsvis kommer till användning nästa vinter och en väska som jag tycker är helt underbart fin. Först trodde jag det var en cykelväska men den var helt slät baktill. Försäljaren berättade att det var en LP-väska så den ska jag ha när jag går över till mina polare och spisar skivor. Eller så kanske jag använder den som en vanlig väska.


























Sen åkte vi en sväng till Hammenhög, såg oss omkring och gick på mera loppis.


























Efter att ha strosat runt lite och tagit bussen tillbaka till Simrishamn var vi trötta och drog oss mot havet där det blåste ljuvligt sköna, svalkande vindar.
























Foton på mig: Jonas Lövendahl.


























Vi slog oss ner längst ut på piren och satt där länge och väl, småfikade, pratade och njöt av livet.


























När vi började bli hungriga gick vi till Apotekarns trädgård där vi njöt vidare av sommarkvällen, varandra och god mat.






































En väldigt fin dag med världens finaste man. Jag är så lycklig och tacksam över varje dag jag får leva med honom. Älskade underbara skatt. ♥

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gläds med er, är trogen läsare sedan många år. Vill bara säga att jag har en kylväska modell äldre i samma mönster. Fin!

SiriR sa...

Grattis med 8 år sammen! Høres ut som om dere hadde en fantastisk dag:)

kuriåsa sa...

Härligt och viktigt att få pyssla om varandra!

AvMeg sa...

For en herlig dag :) Det er fint å ha en å være glad i :)

Sandra i norr sa...

Grattis till er! Vilken fin bild av dig när du snurrar i klänningen! Härligt.

Thelma och jag sa...

Vilka fina bilder han tar. Det är så skönt att se att allt är bra o att livet som gravid rullar vidare