söndag 8 september 2013

Dagens

Har jag sagt att jag tycker väldigt mycket om vår koloni? Tror jag kan ha nämnt det nån gång kanske... Bloggar en dagens skörd, istället för dagens outfit. (Fast egentligen är det häromdagens för i helgen har vi varit på fantastiskt fint bröllop!)


























En sak som jag tycker är väldigt rolig med att odla grönsaker är att man kan välja färger på dem. Våra morötter och mangolden är snyggt flerfärgade. Till den här dagens skörd hörde också ett par rejäla burkar hallon och björnbär.




























Annars är ganska många av våra grönsaker gula, tänka sig. Squashen till exempel.






































Och de små söta tomaterna, lika goda som fina.
Hoppas ni har haft en fin helg och får en fin start på veckan så ska jag försöka höra av mig snart igen, det hann ju gå ett tag sen sist.

Inga kommentarer: