tisdag 30 juni 2009

Tygefterlysning, elefanter och helgens fynd

Hade en härlig helg på landet med morgondopp före frukost, fika i trädgården med alla grannar och en liten loppisrunda. Det här blev skörden:
En liten hylla, en jättegullig stol, vet inte riktigt om den är tänkt till barn eller vuxna, den är väldigt liten och nätt men skön att sitta i även för stora. Det var faktiskt Jonas som hittade den och tyckte vi skulle ha den. Och jag var på förstås, tror den kan bli superfin i ett lite roligare tyg.
På mammas kusin Gunnels loppis fanns en fin gulblommig kakburk och två fina gulblommiga påslakan. Jag är speciellt glad för det översta, ett vanligt tyg men i en ovanlig färg. Eller jag har i alla fall aldrig sett det i gult förut, brukar mest vara grönt eller blått och ibland rosa.
Och så ett par elefanter som är beställda och skickade till sina nya hem. Hoppas att de trivs och att mottagarna blir nöjda.
Den här är sydd i ett av mina absoluta favorittyger. Jag kom över några småbitar i olika färger på Tradera för ett tag sen, nu är de nästan slut. Det heter Backsippa och är designat av Mona Björk. Någon som har lite att sälja eller byta bort?
Så här ser det ut i gult:

Hoppas ni njuter av sommaren och har det lugnt och skönt!

22 kommentarer:

Henrietta sa...

Vilka härliga fynd du gjort!

stora lilla j sa...

härliga fynd, och såååå söta elefanter!

Strömming sa...

Vilka fina fynd! VErkligen ett fint tyg i gul färgställning, harsjälv haft det i grönt men det var så noppigt och inte kul att använda.

Söta söta elefanter!

Retro Elephant sa...

Superfina fynd!

//Lina

Carolina sa...

Stolen var ju alldeles underbar!

od Andulky sa...

Wow, vilka loppisfynd!! Älskar stolen! Och som vanligt är elefanterna supersöta!

SiriR sa...

Åh, for noen herlige loppisfunn!
Og søte elefanter. Forstår godt at du liker det rosa/ gule stoffet, det er jo helt fantastisk!! Skulle gjerne hatt et par meter selv...

Välkommen! sa...

fina fynd! jag shoppade en likadan stol på loppis för nåt år sen. och det är som du säger, man vet inte riktigt om den är gjord för barn eller för vuxna, haha! :)

färg o form sa...

Tjohej!! Du visar verkligen massor med fin fin grejer och dina elefanter är för söööta.
så gott//Hannah

Åsa Tidqvist sa...

vad roligt det är att fynda på loppis!

AnKa sa...

Fina fynd! Och den lilla röda elefanten var helt underbar!

MinaMirakel sa...

Det är roligt med loppisar, speciellt när man gör fynd.
Jättefina elefanter./Åsa

Maria sa...

Nu får jag loppis-abstinens! Finfina fynd! Jag har mailat dig för ett tag sedan...

Pernilla sa...

Härliga fynd, jag har också det påslakanet i gult jätte fint!

erry sa...

Tack för elefanten! Jag är såå nöjd! Hämtade paketet igår & satt sedan med den i knät hela kvällen :) Den är så himla mjuk o gosig, och underbara färger!

Vilken ursöt stol du hittat förresten, och så har du arrangerat bilden så fint! Blir lite sugen på att se mer bilder från ert hem :)

Kram

Solveig Lövendahl sa...

Tack för era fina kommentarer!
Erry, så roligt att du gillade den. Bilder från vårt hem visar jag gärna. Vi flyttar snart, men då blir det ju anledning att visa bilder från både vår nya och gamla lägenhet.

rino sa...

själv tycker jag att stolen är schyst som den är, spar originalet vettja!

det gula var fint, jag har det i grönt men är sugen på ett blått... Kul med olika

Helen sa...

Söta elefanter och fina fynd du gjort. :-) Jag älskar loppisar men brukar inte ha sådan tur att jag hittar några tyger. Men alltid hittar jag något fynd, mest leksaker till barnen.

Solveig Lövendahl sa...

Rino, jag tycker också originalet är fint om det inte hade varit lite fläckigt. Tror inte jag får bort dem så det blir nog nytt tyg ändå.

Camilla sa...

Så fine ting du fant, og elefantene er jo bare supersøte :) Og alle stoffene(tyger) dine <3 Så heldig du er, mange fine fargerike skatter :-)

Nina sa...

Vilka söta elefanter! =)

Sarah sa...

vilka fina loppisfynd, och du den där vasen, har själv en låg sådan vas utan hals och fat i sammaserie som jag bara älskar, vet dock inte vilken serie då mina är helt ostämplade förutom faten som det står. 44/148 eller nåt under