måndag 6 juli 2015

Smultron, värmebölja och ren lycka

Om jag skulle beskriva en drömhelg så skulle den nog se ut ungefär som den här. Hela familjen tillsammans på kolonin hela helgen (Lykke första övernattning där, supermysigt tyckte hon och sov så gott så), besök av Lykkes lilla kompis Iris och hennes föräldrar, ätit gott, plaskat i poolen, gått till en loppis, ätit jordgubbar och haft det så himla mysigt.


På kvällen gick jag med Lykke i famnen och sjöng i trädgården. Vi gick runt, runt, runt bland fingerborgsblommor, malvor och blåklockor länge, länge och varken hon eller jag ville att hon skulle somna för det var så fint att gå där och bara njuta av kvällen, av alla dofter, rosor, shersmin och kaprifol, av luften som äntligen var en liten, liten aning svalare efter dagens värmebölja, av varandra, att bara få vara nära. Jag är så lycklig över att få vara mamma, att kunna ge mitt lilla barn allt det jag vill, massor av kärlek, lagom med bus och ett och annat solmoget smultron.



2 kommentarer:

bente sa...

Blir så glad varje gång jag läser din blogg. Är så glad för att det lyckas för er till slut, så att ni fick det barn som ni har längtat efter så länge. Många kramar från oss uppe i Långträsk

Tuvilda sa...

Det låter väldigt fint! :)