söndag 31 augusti 2014

Solig♥Liebling

Idag var jag och Jonas på brunch hos Liebling-Li. För er som inte vet så är Liebling världens finaste butik och Li är hon som har den (också väldigt fin). Li har en liten dotter som heter Solvej och jag tyckte lill-Solvej skulle ha nåt soligt så jag sydde en liten istället-för-en-blomma-skjorta till henne.





























Jag önskar jag hade fotat precis allt hemma hos Li, från de olika underbara blommiga tapeterna och ljusgröna köksluckorna till alla fina gamla koppar och fat (jag fick tag på Stig Lindbergs Turtur-mugg, mycket snygg till min berså-ring, det gäller ju att matcha :)). Det kändes dock inte helt ok på nåt sätt att tok-fota ett hem man aldrig varit i förut så vi lämnade kameran hemma. Kan i alla fall berätta att där var helt fantastiskt fint, huset fullt av trevliga, glada människor och så kanske världens godaste brunch på det: nygräddade våfflor med nutella, sylt och grädde, där var smoothie och juicer, goda ostar, kex, focaccia, äggröra, avokadosallad, bönor och sparris med parmesan och så vindruvor och supersöta små muffins. Rena drömmen!

Och som om det inte vore nog så fick vi med oss Världens. Finaste. Vagn.

Alltså jag blir helt lycklig bara jag tänker på den! Det är en sittvagn så det kommer ju att dröja ett tag innan vi kan använda den, men en sån här pärla springer man ju inte på varje dag. Li hade tänkt auktionera ut den till förmån för BRIS. Nu fick vi den och skänker en slant dit istället och när vi är färdiga med den, om vi kan skiljas från den, så kan vi auktionera ut den och skänka pengarna till BRIS då också. Världens bästa deal. Som ni märker är jag lite lätt exalterad idag, mycket som är världens bästa. Är helt enkelt mycket nöjd med dagen. Morgonen var väldigt mysig också med regnet som smattrade, åskan som dånade, Sofia Karlsson som sjöng i bakgrunden och så långfrukost och korsord i stearinljusens sken här hemma. Sen insåg jag att regnet kanske inte bara var mysigt, det ledde visst till både inställda bussar och massor av översvämmade källare. Men en mycket fin dag trots allt och nu blir det middag med mannen. Världens finaste han med. :) Önskar er en mysig kväll!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vill slå ett slag för denna underbara uppfinning bärsjalen! Åh vilken fin vagn jag hittade till E och ojojoj så oanvänd den blev haha. När han var bebis gjorde Babybjörn mycket reklam för sina bärselar så jag köpte en sådan. De är säkert kanon på andra men inte på mig och till slut hittade jag en fantastiskt flummig sida om bärsjalar. Otroligt praktiskt, han satt som en smäck och när han blev för tung för stretchsjalen hittade vi en vävd.

De är rätt dyra så det är bra om man kan testa en först. Eller också får ni helt enkelt ett barn som stormtrivs i sin fina gröna vagn :) Hälsningar från Kicki i Dalby

Xana sa...

Tips om ni vill: köp en babylift och lägg i sittvagnen så kan ni använda vagnen från dag ett! En sittvagn växer barnen ändå ur snabbt (babyliften också för den delen), men genom att kombinera så kan ni använda vagnen längre!

Hanna Andersson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna Andersson sa...

Kolla in gruppen Retrovagn på facebook (om du har det). Där finns det mååååånga vagntokiga. Och jag måste säga att du fått tag på en riktig tiopoängare :)
Och den har nog inte fullt liggläge, då går det inte använda lift i.

Anonym sa...

Skitfin vagn men tänk på att den troligen är full med ftalater :-( Många gamla vagnar är gjorda av pvc eller liknande. Tyvärr!

Anonym sa...

Jag hade precis en sådan vagn till mina barn (brun med knallorange inredning - väldigt tjusig) men något man ska tänka på är att de inte är i närheten av att vara lika ergonomiska som moderna vagnar + hårda i fjädringen och tunga att köra. Jag bar mest barnen i sele och hade vagnen som komplement och då fungerade det bra, men om den ska användas mer till vardags så ska man nog tänka en extra gång. Kanske kan vara en bra idé att sy nya dynor eller liknande för att göra det bekvämare för barnet.
/sara