fredag 25 oktober 2013

Den där tröjan förresten...

Eftersom flera av er var gulliga nog att engagera er i mitt tröjletande för några veckor sen så kan jag meddela att tröjan är funnen! Jag följde era tips, hittade väldigt fina tröjor, nån säljare skickade inte till Sverige, nån annars superfin tröja var väldigt trång i halsen, osv. Förra veckan var jag i Köpenhamn och där låg den! Den är inte helt perfekt, kunde varit lite gulare, lite mindre och rakare i modellen och så är den syntetisk, men den är tillräckligt bra för att jag ska vara glad över den och ha haft den nästan varje dag sen jag köpte den. Perfekt hösttröja! Jag kamouflerar mig bland höstlöven.






































Här poserar jag med en zinnia från kolonin. Jag visste att zinnior är bra snittblommor, men jag visste inte att de var så fantastiskt bra. Den här gula har stått i en vas hos oss i otroliga sju veckor! Den har fått en massa rötter i vasen så det är väl därför den överlever, men ändå! Zinnior ska vi odla nästa år med, de är så himla fina tycker jag.

Hoppas ni får en fin helg!

6 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Snygg outfit och dina tights är ju underbara.

Efwa - Medea sa...

Så fin du är! Kappan ser nästan precis ut som en jag snart ska sy, Pavot från Deer and Doe. Vad har du köpt din??

Fiff sa...

Kul! Och hallå vilken mysig outfit du har! Tack för zinnia-tipset förresten, ska absolut läggas på minnet.
Själv älskar jag rosenskäror. Man sår dem en gång, och sen sprider de sig själva de följande åren, fast de är annueller :-) Men de är ju förstås hopplösa som snittblommor, även om de är vackra ute i trädgården!

Mary Sane sa...

guuud vad du är snygg!! sådär höstfräsch liksom. älskar dina leggings. :)

Solveig Lövendahl sa...

Tack fina ni! Tightsen är från Gudrun Sjödén, från förra hösten. Har de i två färgställningar och nästan bor i dem.

Medea, så spännande, hoppas man får se den sen. Min kappa var också en sån sak som jag visste exakt vad jag ville ha och hittade till slut. Tror det var från Ellos eller Haléns för ett par år sen.

Fiff, jag tycker också rosenskäror är underbara, mycket barndomsminnen för mig. Första året i år som jag har sått dem själv, hoppas de kommer igen!

Lisa sa...

Vilken härlig kappa