torsdag 12 mars 2015

Klänningar och baddräkt

Jag lovade ju visa kläderna jag köpte på retroloppisen. Först ut är en klänning med små guloranga rosor, tror jag kommer att använda den mycket. Där fanns massor av fantastiska klänningar men de flesta i tjock syntet som jag har lite svårt för. Den här är i en tunn kvalitet som jag skulle gissa är någon ullblandning, skön känns den i alla fall.

Och världens gosigaste bebis i famnen. Som vill vara nära, nära, nära och gosa mest hela tiden. Det vill mamman också så det passar ju bra. Klänningen får nog vänta några månader tills jag har ammat klart. Faktiskt tycker jag att det är svårare med amningskläder än gravidkläder. Under graviditeten funkade det ju jättebra med mjuka sköna trikåklänningar och tunikor och det har jag många av (tack Gudrun Sjödén!). Och visst, när man ammar kan man ha allt som går att öppna fram men då blir man ju så väldigt blottad. Jag trivs bäst med amningslinne att dra ner och tröja att dra upp. Det funkar men min garderob består väldigt mycket mer av klänningar än byxor och kjolar... Jaja, lyxproblem förstås.


Den andra klännningen är kanske inte riktigt lika användbar men för 40 kronor kunde jag inte motstå den...

Och slutligen då baddräkten, snajsig va? Blir finemang till beach 2015.

Jag passar på att byta profilbild också, den förra är några år gammal och såg ut så här. Den känns som från ett annat liv. Nu är ju i och för sig allt som är äldre än sju veckor från ett annat liv men ändå. Så här ser jag ut nu:

  

Elefantklänningen sydde jag någon av de första dagarna vi var hemma med vår lilla flicka och jag plötsligt blev väldigt sugen på små klänningar och de små raggisarna stickade jag när hon låg i min mage. 

8 kommentarer:

bente sa...

Blir så glad när jag ser dina bilder samt läser vad du skriver.Vilken lycka att ni nu har lilla lykke. Kram bente

Lykke sa...

For noen flotte kjoler (klänning)! Elsker elefant tyget - og gult passet jo deg perfekt!

Me and my wonderful kids sa...

Så fint! Älskar alla glada färger :-)

Lemi sa...

snyggingar ;) du måste endre info under profilbilden ochså, om moln och barnløshet <3

Ebba sa...

Vilka fina tjejer! Vilka fina kläder!

Anonym sa...

Söt så söt liten hasselnöt!
Å min flicka Nicolina är snart ett år- det går så fort att de växer tycker jag - särskilt första tiden förståss- då det utvecklas från vecka till vecka i princip-spännande å såååå mysigt! Underbara bilder på er- mor å barn! Urläcker baddräkt-tycker det är rikktigt svårt att hitta sådana gogrejjer nuför tiden! ha det riktigt gott i solvärmen!från Elin i Skellefteå

Anonym sa...

OMG!!! Den där baddräkten skulle jag kunna mörda för:))) Snyggat på stranden! Du säljer den inte för en enormt hög summa va?

Annan sa...

Det är knäppt men jag får lite tårar i ögonen när jag ser er två. Så himla härligt att hon kommit till er nu! :)
/en annan bebismamma med sömnbrist (kanske därför jag har lätt till tårarna:)