lördag 14 januari 2012

Gudrun och jag

Jag har varit uppe i Stockholm med jobbet igen, på kollektionsvisning. Det känns väldigt häftigt faktiskt att få jobba hos Gudrun Sjödén. Att få höra henne berätta om inspirationen till vårens kollektion, färgernas vår. Om det blåa som fotograferades i Shanghai och på blå jungfrun, det gröna inspirerat av Trädets tid, den småländska Kvilleeken och indiska banjanträd och det rosaröda med färger som dahlia, vallmo och fuchsia. Hur hon reser världen runt, hittar inspiration i alla möjliga kulturer, men ändå aldrig blir blind för allt det vackra som finns nära oss. Hur hon blir exportdrottning och får massor av priser, men alltid håller fast vid det som är viktigt för henne, miljötänket till exempel. Känner mig inspirerad och glad.

Kameran fick stanna hemma den här gången, men jag slänger in den här gulliga bilden, tagen i somras.
Önskar er alla en fortsatt fin helg!

2 kommentarer:

Maria sa...

Du är som gjord för att arbeta där.

Ulrika sa...

Ja, så tänker jag också! Vilken fin bild!