söndag 7 november 2010

Härliga höst!

Kära, fina bloggvänner! Tack för att ni tittar in här trots att det dröjer pinsamt länge mellan inläggen. Ni gör mig verkligen glad med era besök och kommentarer, som vanligt så ska jag försöka skärpa mig och blogga i alla fall lite oftare...
En dag fick vi besök av den här fina lilla vännen i sin soliga tröja. Som jag skrev tidigare fick jag fundera en stund på vad jag skulle sy till henne, eftersom hennes mamma och jag har ganska olika smak. Det blev denna tröja med trycket älskad på ryggen. Jag tyckte det kändes som något som vi båda kunde tycka var fint. Det tyckte även mamman som redan beställt en ny i lite större storlek.
Fina N i vår soffa.


Nu producerar jag för fullt till julens marknader. Några lappkuddar har det blivit...

...och några nya mobilfodral. Den här gången sydde jag bara den större iPhone-varianten eftersom den sålde slut sist. En liten produktutveckling har skett efter kunders önskemål, nu har fodralen kardborrknäppning istället för tryckknapp, eftersom vissa upplevde att man tryckte för hårt mot skärmen när man knäppte tryckknappen. En vanlig knapp hade ju egentligen varit roligare, men nu blev det kardborre eftersom det går snabbare att öppna och eftersom jag tycker att knapphål är det tråkigaste som finns att sy.

Häromdagen var jag och Jonas på en liten höstutflykt till Ystad med fika på the Book café, ett jättemysigt ställe som varmt rekommenderas. Trångt och mysigt, fullt av böcker, god varm svampsoppa. I Ystad passade vi också på att ta en ny presentationsbild till bloggen, tror den gamla har varit med ett par år nu. Jag tycker hösten är så härlig nu, blir verkligen lycklig av de otroligt vackra gula och röda löven och den klara luften. Hoppas ni har en underbar höst allihop!

21 kommentarer:

KATTCHING sa...

fantastiska kuddar!!

Strömming sa...

Kul att se ett inlägg från dig igen! :D Så fina kuddfodral du sytt och vilken härlig tröja!

Snygg presentationsbild!

Linda sa...

Jättefina kuddfodral! Och mobilfodral också för den delen :)

Anonym sa...

Härligt med ett nytt inlägg! Fina saker Du syr som vanligt :)Önskar att jag bodde lite närmare så jag kunde besöka nån marknad Du är med på nångång. Hare bra!/LW

Tyg och otyg sa...

Fina saker som vanligt! Varför inte ha en "falsk" knapp på tampen till mobilfodralen? Alltså fortfarande ha kardborreknäppning och själva knappen bara som dekoration?

furilla sa...

Kul med nytt inlägg! Jag är en flitig läsare av din blogg. Du syr otroligt fantastiska saker! Jag blir lycklig av att besöka din sida och bläddra bland menyerna. Du är en stor inspirationskälla och jag önskar att jag bodde närmare dig.

Kram / furilla

finnkids sa...

Väldigt snygga kuddar! Fin bild på dig också! :-)

Solveig Lövendahl sa...

Tack fina ni!

Tyg och otyg, tack så mycket för tipset! Varför tänkte jag inte på det? Blir nog bra och så kan man använda alla konstiga udda knappar. Tack!

Mia sa...

Jaaaaaa, äntligen kuddfodral i solig lappteknik! Hoppas de finns på julmarknaden i Ramlösa :)

SiriR sa...

Åh, så masse fint! Alltid deilige farger og fine sydde saker hos deg:)

Og stilig bilde av deg:)

Heartbeatdesign sa...

Åhh vilken liten gosig bebiiis! superfina kuddar, gillar dem skarpt :)

JuMel sa...

Underbart glada och soliga kuddar!

Hello sa...

Åh, så söta de är när de är så där nykläckta!

Kuddarna är jättefina!
När det gäller mobilfodralen kan du ju sy en knapp och en snodd att trä om (som en ögla). Borde ju snabbare att sy än att vändsy knäppflärpar så där fint!

Maria sa...

Hej!
Så fin du är! Och allt du sytt med...

Svar: Jag vet inte heller varför det blir som i ett dockskåp, något med suddigheten i kanterna...

od Andulky sa...

Så mycket fint och vilken sötnos!!!

Sjöormen sa...

Vilka härliga saker du syr, man blir ju glad bara av att se dem! Hoppas lite på att du kommer på en mässa eller marknad lite närmre Kristianstad, det mentala av ståndet till Malmö är jättelångt...
Kram / Anna

erry sa...

Helt underbar bild på dig o superfina kuddar!
Kram

Solveig Lövendahl sa...

Tack igen!

Mia, det gör de. Ifall inte alla säljs på Good i Malmö dagarna innan. Har två till på gång för säkerhets skull.

Hello, tack, en bra idé till. Ska fundera på saken.

Sjöormen, kom! Det är inte långt, har faktiskt en kollega som pendlar till malmö från kristianstad varje dag...

mammagumman sa...

Hej Solveig. Härligt och soligt! Kika in hos mig. Där väntar en dig en liten lättsam utmaning att ta tag i i november. Kram Anna

florin design sa...

Din blogg blir man alltid så glad av att kika in i!!!

Läste om stölden av jackorna, så jäkla fräckt!!!! Vem i hela friden vill klä sina barn i stöldgods? Som dessutom är väldigt, väldigt speciella och som mycket vä skulle kunna uppmärksammas av någon som läser din blogg... Fy, så trist!

Klokt av dig att ta bestälningsstop! Det tär verkligen på skaparlusten när man ständigt har en lista som måste betas av.

Ha dte gott!

h. sa...

Men attans vilken söt liten modell!!