tisdag 7 maj 2019

Sköna maj, ljuva liv

Jag var nyss uppe på takterassen och hämtade ner tomat- och squashplantor som är på utevänjning. Det var ett sånt vackert kvällsljus och ett stilla, lätt försommarregn som föll. Jag stod några minuter och kände hur fantastiskt lycklig jag är. Jag har verkligen allt jag någonsin önskat mig. Det finns ingenting i världen som gör mig så långt in i hjärtat lycklig som min älskade familj, min man, min dotter, mina söner, mitt allt. De är så fantastiska hela bunten och jag är så himla stolt över dem, över mig, över hur jag har skapat mitt liv, hur jag hela tiden vetat vad som är viktigt för mig och jobbat stenhårt för att nå dit. För gratis har det ju inte varit. Jag tänker på alla år av längtan, kamp, sorg, hopp och förtvivlan. Alla försök och alla missfall. Jag har varit gravid 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 och 2017. 2018 försvann ganska mycket i en dimma av trötthet och sömnbrist, men nu, nu känner jag mig hyfsat på banan igen faktiskt. Och jag njuter allt vad jag kan av livet och hur fint och bra allt är. Alltså, det är ju inte superenkelt alltid, det kan jag inte påstå och jag är absolut inte alltid nån supermamma. Tålamodet tryter ganska ofta tillsammans med mina tre små gryn med stora, starka viljor. Och sova hela nätter finns förstås fortfarande inte på kartan, men (peppar, peppar) det närmar sig. Mitt liv är absolut väldigt, väldigt fint. Hur har ni det?







































Snart fyller tvillingarna 2 år, vi firade dem i söndags. Det var en fin dag med fina människor, glada barn, massor av lek och presenter och god fika. En dag som jag blir glad av att tänka på. Innan vi fick tvillingarna har min familj firat födelsedagar i november, december, januari, februari och mars. Nu har vi två små majbarn och på kalasdagens förmiddag var jag en liten sväng på kolonin och plockade blommor. Solen värmde, fåglarna kvittrade och jag fyllde famnen med hägg, syren, förgätmigej, tulpaner och äppelblom. Ljuvligt!






































Flera av er har önskat inlägg om barnens garderober, det visar jag gärna nån dag, tycker ju barnkläder är lite löjligt roligt. Till tvåårsdagen sydde jag varsin kalaströja till småttingarna.






































Väldigt enkel och snabbsydd modell men jag tyckte de blev fina och barnen tog glatt på dem. Hittade på medan jag klippte som vanligt, två delar och uppvik på ärmarna, narvalar i pastell från elvelyckan och så en liten svart fluga på det.






































Önskar er en härlig maj månad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis x2 på födelsedagen!
Så vackra blommor du plockade och födelsedagsbordet såg verkligen fint ut... De hemsydda tröjorna är så kul och passande till två små gossar som ska gå på kalas :D! /Annika F

Handgjort av Vera sa...

Härligt det låter, att kunna känna lyckan ordentligt. Och fina kalaströjor i härliga färger!

Tove sa...

Åh vad fint! Det låter som om du är på en väldigt härlig plats i livet. :)

Vi har det bra, vi med! Vi har flyttat till en liten ö och springer runt i vårsolen och tittar på styvmorsvioler...