måndag 10 september 2018

Det stora och det lilla

Den här bloggen lever verkligen ett torftigt liv, men här lever vi desto mer. Sommaren har varit helt fantastisk. Många gånger har jag tänkt att det här är den bästa sommaren i mitt liv. Däremellan har jag tänkt ibland att nu orkar jag inte mer, för ja, det är ett väldigt intensivt liv det här med tre barn på två år. Men väldigt roligt också och man behöver ju liksom inte sitta och fundera över meningen med livet eller så. Det går i ett och jag är ständigt behövd vilket förstås är väldigt fint. Oändligt tacksam över det. Och än så länge blir allt bara bättre, lättare, roligare. Framförallt för att vi sover allt bättre. Ibland flera, flera timmar i sträck. Sånt gör ju verkligen under för tålamodet och för måendet generellt.

Barnkläder är ju som bekant ett av mina stora intressen. Tur då att jag fick tvillingar så vi faktiskt behöver skaffa lite nytt :). Jag försöker ligga steget före, fundera över vad som behövs, leta på loppisar i tid och kolla av förrådet i källaren för att inte hamna i sitsen att "ojdå, nu måste vi visst köpa tre nya vinteroveraller". Har hittat mycket fina bra saker som jag känner mig väldigt nöjd med på senaste tiden:







































Och så här ser barnen ut nu, färgglatt gillar jag ju. Och än så länge gör barnen det med så jag passar på.

Ryggsäckarna är presenter men resten är loppisköp.






































Kanske  konstigt att skkriva ett inlägg dagen efter valet utan att nämna det, men jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Vi vet väl inte så jättemycket mer nu än innan valet egentligen. Och hela den där soppan känns väldigt långt borta. Här och nu är mitt fokus att hjälpa mina barn att fortsätta vara de fina, empatiska, snälla, hjälpsamma, underbara små människor som de är. Livet ut så att de kan fortsätta sprida kärlek i världen när de är vuxna. Kärlek, empati och miljömedvetenhet förstås. Som tex att det är en självklarhet att handla begagnat, vårda och återanvända. Det stora och det lilla, världen och familjen, allt hör ju ihop och det stora betyder ju inte så mycket om inte det lilla är med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att höra hur ni har det igen, förstår att det är fullt upp ;)...
Fina och bra kläder och stövlar/skor och så bra att köpa i andra hand, ärva eller ta emot från någon som vill ge.
Klimatsmart och ekonomiskt!
Ha en härlig höst med dina små 👧👶👶🌻🍁! /Annika F

Dalola sa...

Fina kläder & färger!
Mvh Martina