söndag 1 juli 2018

Blommiga byxor

Nämenhej, det var ett tag sen ju... Tiden går så fort, jag har tusen små och stora grejer jag vill blogga om, men kommer aldrig riktigt dit. Livet är fortfarande väldigt intensivt och stunderna för vila eller egentid ganska så obefintliga. Dock har det blivit väldigt mycket bättre med sömn och med allt. Det fortsätter att bli lättare och roligare och våra tre småttingar har blivit ett helt fantastiskt härligt gäng som busar, leker, skojar, myser, tröstar varandra. Det är verkligen en ynnest att få ha tre barn så nära i ålder. Mycket jobb förstås, men fantastiskt roligt.



























Mycket sytid blir det ju inte, men nån gång ibland händer det och då är det extra roligt. Till småttingarnas ettårsdag sydde jag dessa hängselshorts som jag är supernöjd med. Blommig trikå, eget mönster, fritt efter ett par lindex-byxor. De har fått vara med både på ettårkalas, midsommar och mycket annat kul.






































Här var när de fyllde ett (snart två månader sen nu!) och fick en glasskiosk som vi fixat ihop av en lastpall.






























Den här bilden skulle varit med i förra inlägget, men då var det lite bildstrul. Från reportaget i hem och hyra (nr 3, 2018). Här kan ni läsa och se fler bilder.

Idag har jag jobbat min sista dag på länge och vi har en lång semester framför oss. Känns härligt. Hoppas ni har en underbar sommar. Nu måste jag sova, godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att läsa reportaget om ert hem och loppis! Så mysigt ni har det - tänk vad man kan göra för en billig penning. Det blir så personligt,vilket jag gillar, och det är verkligen barnvänligt :). Kläderna är också så fina och ser sköna ut...
Och vilka fina barn du/ni har <3 <3 <3! /Annika F

Handgjort av Vera sa...

Så fina hängselbyxor!

Tove sa...

Men är de redan ett år! Tjena vad fort tiden går!

Vilka fina byxor och vilken fin glasskiosk ni byggt! Händigt värre!

Hoppas ni har en fin sommar :)

Emma sa...

Vilket mönster har du använt till byxorna? Så himla fina! Ska snart bli moster så samlar fina mönster.