torsdag 19 januari 2017

Min Lykke

Min dotter, mitt barn, min älskade fina vän, på söndag fyller du två år. Det känns som om du har funnits i mitt liv för evigt och samtidigt som du kom igår. Ibland kan jag fortfarande inte fatta att du är sann, jag kan liksom inte helt ta in att en så underbar människa kan finnas på riktigt. Du är så fin och snäll och omtänksam, klappar mig med dina mjuka små händer och säger "såja mamma, det går över" om jag är ledsen eller mår dåligt. När du ska sova ligger du och ser mig djupt i ögonen och det är de vackraste, klokaste ögon jag nånsin sett. "Vill ligga och kramas" säger du och rullar tätt intill, ligger på min arm och jag borrar in näsan i ditt mjuka hår och bara njuter av att få vara nära dig. Min älskade solunge, mitt hjärtegryn, min skatt, ingen kan få mig att skratta som du. Du kan skratta så du kiknar åt roliga ljud eller nya ord och när du skrattar så bubblar hela min värld av lycka. Du pratar konstant om allt, berättar vad som händer, kan de flesta av dina böcker mer eller mindre utantill och "läser" för dina gosevänner. Du sjunger massor och du sjunger så fint. Med ljuv stämma och stora ögon sjunger du "och född är herren ljus och kiss" och oräkneliga andra sånger. Du kan så ofattbart mycket, du till och med räknar nu, vill lära dig räkna på olika språk, vill lära dig allt. Du har en sån aptit på livet, du dansar och springer, kastar dig ut. Fortsätt så mitt hjärta, fortsätt dansa dig genom livet. Jag finns här alltid för dig och håller din hand så mycket du vill. Jag älskar dig mer än jag nånsin kommer att kunna beskriva. Min Lykke, mitt barn, mitt allt.♥

4 kommentarer:

Sandra i norr sa...

Wow! Alldeles underbart! Kärlek, det finaste.

Berit sa...

Du beskriver så fint hur det är att vara förälder...det är kärlek i sin renaste form

Emmili sa...

Fina du så ljuvligt skrivet.
Lyckliga Lykke som fick dig till mor!

Tove sa...

Så fint! Jag förstår hur du känner!

Uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve, diez. Spanska! Det kan hon ju börja med! ;)