måndag 2 januari 2017

2016 -första halvan

Nytt år redan. Ett väldigt spännande ett känns det som, först ska jag bli moster och sen trebarnsmamma. Och så ska vi flytta om några veckor också. Men först en titt på året som gick:



Januari: Först en liten tur till Stockholm med jobbet, första natten från Lykke. Hade nog lite ångest över det, men det gick så bra och jag sov så gott, så gott i den mjuka hotellsängen. Sen kom det snö en dag och Lykke fick åka pulka och göra sin första snöängel innan det var dags att fira hennes ettårsdag med pompa och ståt, eller i alla fall ett litet lagom tårtkalas med familj och vänner och en massa fina presenter.



Februari: I februari spanade vi för fullt efter vårblommorna, Lykke blev snabbt expert på det, sen firade vi storasysters födelsedag med fantastisk bakvänd middag och började fixa på kolonin.






































Mars: I mars föddes vår lilla vän Hanna, vi firade mig, mamma och Lykke med ett hejdundrande 100-årskalas och så firade jag en god och glad påsk med mina älskade skatter på bilden och övrig familj.

























April: I april tog vi tåget upp till Lykkes bästis Iris som fyllde ett år, Lykke fick ett eget blommigt rum här hemma, vi hade några sköna vårdagar i Bökebäck, var på vitsippspicknick, stros i Helsingör och avslutade månaden med en mysig vitsippsfylld Valborg hos vännerna i Kågeröd.






































Maj: Vi planterade och sådde för fullt, fixade på kolonin, träffade mycket vänner och vår lilla vän Frank fick sin lillebror Aaron.






































På kolonin körde jag runt gullungarna Ivar och Lykke i skottkärran.






































En dag var vi på härlig picknick i Råådalen, då vi fick träffa min lillasysters kille Tommy för första gången. Då väntade de redan sin lilla skatt som kommer snart, men det visste vi inte då. Vi avslutade månaden med bröllopsdagsfirande som innehöll trädgårdsmässa och spa och sen mors dag på kolonin med våra kära mammor.






































Juni: Sen följde en lång och underbar sommar med mycket fina kolonidagar. Lykke trivdes som fisken i vattnet bland alla bärbuskar och blommor, hon mumsade och åt, grävde upp potatis till middagen och plockade örter i kryddlandet. Jag är så himla lycklig att jag har min lilla underbara skatt och att jag får ge henne allt detta, närheten till det som växer, det vi äter, från frö till tallrik och att hon (just nu) tycker det är så kul att vara med i allt det. Det gör mig lycklig.






































Detta halvår avslutades med en glad och fin midsommarhelg i Bökebäck med det vanliga gänget som i år var lite förstärkt av två nyanlända killar och en pojkvän till äldsta dottern. Väldigt glad för alla nya som gamla vänner och så min kära familj förstås som också var med, och för Bökebäck, för solen och havet, för blåbären i skogen och blommorna på ängen. Väldigt glad för livet är jag. Verkligen. Återkommer snart med andra halvan av året, ha det fint så länge!

Inga kommentarer: