lördag 23 juli 2016

Kök

Vi har länge varit velat göra iordning ett litet kök till Lykke, känns som hon skulle tycka det var roligt. Det är så mycket vi vill ge henne men vi vill också att det ska vara lite speciellt med nya fina saker. Så att man inte bara öser fram nytt hela tiden. Idag fyller hon 1,5 och vi bestämde att det var skäl nog att fira med en kökspresent. Så fick det bli. Vet inte hur länge jag har samlat ihop smått och gott till köket, det fanns visst en del i gömmorna.






































Själva köket är från Ikea och så skruvade vi fast en tapetserad mdf-skiva bak på och en liten hylla på den. Fotat i nattmörker tyvärr men ändå mycket gulligt om jag får säga det själv. Passar perfekt i en oanvänd liten vrå av köket.






































Om hon blev glad? Jepp. Hon släppte allt hon höll i när hon såg köket och sen var hon fullt sysselsatt med att skölja, koka, diska, torka, laga, blanda, krydda, greja, dona för resten av kvällen. Jag är så glad att hon blev glad, att hon tycker det är lika roligt som jag med sånt här, att jag har världens finaste lilla barn som jag kan glädja. ♥


2 kommentarer:

Grahnslöjd sa...

Vad fint!! Håller just på att virka frukter m.m. till Lilleman och planerar någon typ av kökshörna så detta inlägg var verkligen inspirerande!!:)

Sanna sa...

Wow så himla sött det blev! Förstår att lilltösen blev överlycklig =)