onsdag 22 juni 2016

Förtvivlan

Små barn, små bekymmer eller vad är det man brukar säga? Ikväll bröt Lykke ihop, alltså verkligen började skrika och gråta alldeles hysteriskt, när vi kom till den här mycket sorgliga sidan i Wirséns Bygga:






































En ganska känslosam och empatisk (och kanske ganska trött) liten människa.

Wirsén är annars en stor favorit här hos oss. Har ni några småbarnsfavoriter och roliga boktips? Kanske ska göra ett inlägg snart om våra, är ju väldigt roligt med barnböcker. Väcker mycket känslor och så...

Passar på att önska er alla en ljuvlig midsommar. Blir Bökebäck med vårt vanliga gäng för oss och jag ser så mycket fram emot det. Jag vet att jag ältar och tänker tillbaka mycket men sån är jag. Kan inte låta bli att tänka på alla midsomrar när det varit med väldigt blandade känslor som vi åkt till midsommarfirandet med alla fina barn. När jag nyss fått missfall, när jag varit i början av graviditeter kantade av blödningar och livrädd för missfallen som sen kommit. I år ska Lykke få dansa små grodorna med oss. Det finns inte ord för hur lycklig det gör mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tycker mycket om Gustav och snåla glasstanten och böckerna om grisen Benny är härliga! Hälsningar Anna

Annan sa...

Grisen Benny säger jag också (även om Grisen benny inte beter sig jättesnällt alla gånger - så det får man ju tillfälle att prata om). Även lilla Anna faktiskt (leker med bollar, flyttar saker och vad lilla anna fick se är lagom för denna ålder och säkert senare med.) Vi gillar också Stina Wirsen, men nu har barnet tröttnat för tillfället, så jag hoppas det kommer en ny chans snart. Just nu tycker han bäst om några böcker från min barndom med ett barn som badar resp. går och lägger sig. Tror inte de går att få tag på. Bu och bä har också varit favvisar!
Trevlig midsommar, passa på att njuta!

Anonym sa...

Å det finns så många fina barnböcker! Här kommer några tips från vår familj.
Knacka på, Ut och gå och Varför då? Är alla fina och bra, vi läste dem mest mellan 6 mån och 1,5 år ungefär men då var det flera gånger per dag. Tror rekordet innehas av Ut och gå som lästes 16 (!!!) gånger på rad när han fick den. Även Alla får åka med, är bra och lagom för den åldern. Alla fyra böcker är skrivna av Anna-Clara Tidholm som skrivit många andra fina böcker, fast kanske för lite större barn.
Under samma ålder läste vi även Alla kläder på, Liten liten snälling och Trycka knappen av Lotta Olsson/Charlotte Rammel
Från 1 år och faktiskt fortfarande lästes Bus och Frö på varsin ö, dagligen. Även Livet på en Pinne från ungefär 2 år är mycket bra. Maria Nilsson Thore har skrivit dem.
Just nu är böckerna om tio vilda hästar mest poppis här. Serien finns i tre delar och vi gillar alla! Lisen Adbåge/Grete Rotthild.
Så kul att ni läser mycket, det tror jag ger barnen så oerhört mycket tillbaka!