söndag 20 mars 2016

100-årskalas!






































I förrgår fyllde jag och mamma 99 år (66+33) och igår fick Lykke hänga på och så hade vi ett hejdundrande 100-årskalas. Det blev en fantastisk knytbuffé med massor av goda pajer, ostar, sallad, bröd, hummus och annat gott. Tårtan bjöd vi på. Eftersom vi var tre generationer, tre personer och fyllde tresiffrigt hade vi lite tre-tema på kalaset och hade gjort tre trekantiga tårtor.


























Det dansades, sjöngs och klurades på en tipsrunda som min kära lillasyster hade gjort om oss tre och på temat tre. Det var så fantastiska gäster. Jag hade i princip inte gjort mer än att duka och baka tårta och så kom våra vänner med mat och dans och allt. Underbart! Och väldigt roligt tycker jag att blanda nära och kära från olika generationer, den typen av fest gillar jag. Stort tack till alla som kom och gjorde en så fin fest för mig, min kära mamma och min kära dotter!


























Idag har vi en riktigt slappesöndag med myskläder på hela dagen, kylen full av tårta och paj och hemmet fyllt av tulpaner. Kan det bli bättre?

1 kommentar:

Carina, lurvendesign sa...

Vad härligt det låter med en sådan fest för nära och kära. Grattis på Er.