söndag 29 december 2013

Vacker vardag

Eller vardag är det ju egentligen inte, jag lever i en härlig ledig bubbla full av chokladaskar och julklappsböcker. En ganska ljuvlig bubbla måste jag säga.






































Häromdagen städade jag lite bland mina trådrullar, rullade upp trassel och ordnade upp lite och så. Tycker själv det blev så fint så jag blir lite glad vid blotta anblicken.

Likadant när jag hade diskat efter annandagens julfirande hemma hos oss. Tyckte det blev så fint i diskstället så det nästan var en fröjd att diska.

 




































Bara nästan, men ändå. Kan man glädjas åt det lilla har man mycket att vara glad över som man brukar säga. Hoppas ni också har sköna dagar!

2 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Jag är också i julledighetsbubblan. Har mest ägnat den åt pyssel och brorsbarnshäng. Skönt är det.
Blir igenkännande glad av bilden på diskstället. En sådan fin ugnsform som ni har fyndade jag också för ett tag sedan, men tyvärr fick den snart en spricka i botten, så jag fick lov att slänga den. Även de svartvita tallrikarna har jag sett på Myrorna och gått och suktat efter i flera veckor, men jag tycker de vill ha lite för mycket pengar för dem, så hittills har jag varit för snål... :)
Gott nytt år på dig fina Solveig!

Ulrika sa...

Ja, vardagen kan vara fin om man bara tar sig tid att se den, istället för att fokusera på allt besvärligt och svårt. Det ska jag försöka bli bättre på 2014. Gott nytt år till dig fina lilla Sol!