onsdag 12 december 2012

Good helg

















Och idag visar jag mer av Good-produktionen. Jag har rotat i min lapplåda och hittat små, små bitar av gamla favorittyger, mobilfodral blev det av dem. Kul att kunna använda småbitarna.

Ett av favorittygerna gjorde jag ett par jackor av för flera år sen, den här och den här. I somras hittade jag samma mönster fast i vaxduk på en loppis. Vaxduken var lite trasig och fläckig och användes som underlägg till kläderna som såldes. När jag frågade om jag fick köpa den fick jag först nej, sen sa försäljaren "Jo, för 50 kr" och log som om han just hade sagt ett riktigt hutlöst pris. Han fick sina 50 kr och jag fick min fina vaxduk (de fina bitarna av den räcker till mer än dessa fyra haklappar), båda glada och nöjda.
















Och slutligen har jag fyllt på elefantlagret lite, hade bara en liten gul stackare kvar.
















Så nu är hela gänget redo för marknad!





















Good Jul alltså, nu i helgen på Gustav i Malmö. Och på torget bredvid, Stortorget, håller ju musikhjälpen till, så det kan bli en riktigt bra helg tror jag. Kom, kom, kom! Shoppa schyssta (ekologiskt, fairtrade, närproducerat, vintage) julklappar hos oss, ät gott hos Tareq och häng och önska låtar hos Kodjo, Gina och Jason!

5 kommentarer:

re.do sa...

Underbara saker du gör! Jag diggar elefanterna stenhårt :)

Ulrika sa...

Så mycket fint! Stort lycka till i helgen!

Tyg och otyg sa...

Åh, det låter som upplagt för en toppenhelg! Jag hade kommit som ett skott om jag hade befunnit mig i trakten. Lycka till!

Lilla Anka sa...

Snygga mobilfodral och elefanterna är ju bara för söta! Lycka till med försäljningen i helgen! Hoppas att det blir lite "varmare"! Nu är det -15 här utanför Helsingborg! lite väl kyligt!

Fiff sa...

Åh, värsta fina tyget! Jag har nästan exakt likadant tyg, men med svart botten och turkosa och vita blommor. Älskar det! Hade ett i orange o vita blommor, men det sålde jag (korkat!) o jag vet att det var hon dorabella som köpte det. Det kan vara samma tyg, men det ser ut som blommorna är lite tätare på ditt. Ursöta elefanter också :-) Kram