måndag 16 april 2012

Sommardröm

Vill bara visa er en klänning som jag blev så himla glad över att hitta. Trodde först den var alldeles för stor, den såg extremt lång och ganska bred ut när den hängde på galgen i secondhand-butiken. Jag fattade inte hur den skulle sitta, men tänkte att man kan ju alltid prova.
Jag drog den över huvudet och smäck så landade den på höfterna och överdelen pöste till sig och jag bara "Ahaaa...". Den är så otroligt skön i sin lösa pösighet och sitt mjuka, mjuka bomullstyg. Hemmasydd nån gång ser det ut som. En somrig klänning som längtar efter brunare axlar och soliga dagar och det hoppas jag den ska få!
Och så hoppas jag ni har en bra måndag och att vi hörs snart igen!

3 kommentarer:

metamorphosis sa...

Det låter ju som att den där klänningen bar hängde och väntade på just dig! :)

Ulrika sa...

Så HIMLA fin! Vilket fynd! Ser fram mot att se den live i sommar på din blogg!

Ulrika sa...

Solveig! Nu har jag några frågor till dig på min blogg!