onsdag 31 december 2008

Året som gått

Inspirerad av Maria på Jag blommar kommer här min sammanfattning av året som gått. Ni som vill se saker jag sytt, ha tålamod, det kommer.

Januari: Plockar årets första snödroppar. Känns skönt att tänka på nu för en sån som jag som inte tycker om när det är kallt. Snart är det vår!


Februari: Vi förlovar oss! Fick de här ringarna av mamma i väntan på de "riktiga". De riktiga är mer traditionella, av guld.


Mars: Jag fyllde 25, hade fest för släkt och vänner några dagar innan. På födelsedagen hade Jonas ordnat en överraskningsutflykt som t ex ledde till denna marängswiss:


April: Glass på Dolce Sicilia på Drottningtorget. Har ni inte smakat deras ekologiska, hemgjorda glass så gör det, jag vågar påstå att den är världens godaste!


Maj: Utflykt med min kära familj till Ven. Tandemcykling runt ön och picknick i det härliga soliga vädret.


Juni: Hm, ja... Jag är som sagt inte så förtjust i vinter, men pulka är ju alltid kul. Åka papplåda på torrt gräs på midsommar funkar också rätt bra. Här är ju ändå aldrig någon snö och man har inte roligare än man gör sig. Jag och lillasyster.


Juli: Jonas och jag åkte till Österlen ett par dagar, strosade i Simrishamn, var i Mandelmanns trädgårdar, Dag Hammarskölds Backåkra, åt gott och hade det mysigt. Man behöver inte åka långt för att få en härlig semester.


Augusti: En lite töntig bild på mig vid Kullaberg. Ville mest bara visa mina fina kläder:). Det är visst någon som tycker om brunt och gult. Och en mysig utflykt var det också.


Så här såg vårt vardagsrum ut före ommålning. Det var visst någon som tyckte om gult, och Jonas sitter där och matchar så fint:). Det tråkiga var de mörka, gråa väggarna med ful, plastig strukturtapet och den väldigt gamla, väldigt trasiga soffan.
Den mycket snygga tavlan är en pappskiva som jag har målat på nån gång.

Äntligen hade vi sparat ihop till vår nya oranga soffa. Härligt! Med vita väggar blev det så här fint:
Gungstolen har jag målat och klätt om.

Höst: Vi hälsade på hos släktingar i Kalmar och bodde i deras lilla kolonistuga. Plockade en massa svamp, inte den här men kantareller och massvis med trattkantareller.


Vinter: Njuter av hyacinter, tända ljus, julgodis och julefrid. Det enda man kunde önska är möjligen lite snö. Det enda som är vitt ute nu är blommorna på träden...

Slutet av året gick fort som ni märker. Och nu är det bara några timmar kvar av det, börjar bli dags att göra sig festfin.
Jag vill tacka alla som har besökt min blogg under året, ni gör mig väldigt glad. Jag önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

11 kommentarer:

Lilla NovaK sa...

Gott Nytt År! Hoppas att Ni får en trevlig kväll!!

Maria sa...

Vilket fint år! Och så härligt gult, brunt och orange!

Bud Get sa...

Hej!
Letar varor till affär som ska öppna i sommar. Kolla gärna och vidarebefodra om du har vänner som kan tänka sig att sälja via oss. http://budget1.blogspot.com/
mvh
Lotta

Kerstin sa...

Hahaa!
De där papperslåda-pulka racen hade jag nästan glömt.. men sören vad kul det var! Haahaa!(får jag låna den bilden?) God Fortsättning Syrran! Ses på Lördag, ta med kamera då med är du snäll.. Snart är det vår! Kramar /Lillstrumpan

FrökenC sa...

God fortsättning på 2009... verkar ju bli ett spännande år för dig!! :) Kram Carolina

Anonym sa...

Vilken härlig bildkrönika! Ser fram emot nytt år på din blogg!
/June på www.junebacken.se

Kalunji040 sa...

Oj, vilket roligt år du haft. Förlovning och sommarpulkeåkande?

fias pyssel sa...

Vilken rolig idé med en bildsammanfattning av året som gått. Lycka till med brudklänningen, jag sydde min och det var verkligen en speciell känsla att ha fått den precis som man ville och av egen kraft, med lite hjälp!

Lattjo liten pryl sa...

Hej hej! Du vet inte vem jag är, men jag har följt din blogg sedan jag för några månaders sedan snubblade över nån bild på dina fina elefanter! :) Hoppas det är ok att jag länkat till bloggen din också... Må så gott och ha ett minst lika härligt 2009!

Stubbetufsa sa...

Hei, Solveig! Jeg snublet over din blogg, og den var en kaskade av 70-tallsfarger! Og så mye fint du har funnet på å sy, jeg er imponert! Jeg kommer nok tilbake...

OttoPippi sa...

Vilken härlig årsberättelse!!!!
Gott 2009 på dig!!!! Vilket det ju definitivt blir med tanke på era planer och din Stora sömnad :-)

Kram!!!