söndag 23 november 2008

Basar!

Det var en mysig basar i Ramlösaparken igår. Jag handlade saffransskorpor, hyacintgrupper och surdegsbröd med fikon. Och så hade det kommit snö! Det kändes så mysigt och juligt alltihop.
Här är mitt bord, längst fram obloggade trikåmössor, sydda i gul-orangerandig och gul-brunrandig e-slöjdstrikå.
Tryckte upp enkla små tags i samma stil som påsarna. Tycker att den här bilden är jättefin!
Och så gjorde jag en klänning till mig också. Sydd av delar av två gamla påslakan och med träknappar fram.
Alla bilder: den fantastiske Jonas Dahl!

34 kommentarer:

fias pyssel sa...

Vilket härligt basar-bord! Underbara färger tillsammans! Hoppas att det gick bra och att du fick mycket sytt!

Botilda sa...

Ibland är det synd att det är så långt till södern... Hade gärna gått på basaren och tittat på dina fina saker lajv!

Lotta Sultan sa...

vad fina saker. och din klänning är ju fantastiskt fin!

Carolina sa...

Ser mysigt ut och vilken fin klänning ;) Tyvärr fick vi hålla oss hemma då E inte var riktigt kurrant än. Jag hade ju tänkt ta bussen till Ramlösa st och gått därifrån, men...

Jag hoppas turen är med mer oss nästa gång!

prickig design sa...

Så himla fint alltihop!
Jag bara älskar den klänningen!Fler till salu!??

r e b e c k a sa...

Vilken supersöt klänning! Gillar att du matchar den med röda gummistövlar!

Anonym sa...

Men ååå va fin klänning! Å superfint foto också! Du är så braaa:)

Retro Elephant sa...

Vilket bord! Härligt med alla färger och mönster. Din klänning blev supernsygg!

//Lina

KATTCHING sa...

härligt! skulle vara kul att se dina fina sydda saker "på riktigt" nån gång! :)

Helena sa...

Vilken jättfin klänning!

OttoPippi sa...

Du är så förbaskat duktig!!!! :-) I ilfart gör du de mest underbara ting! Älskar allt du gör. Vilken klänning till dig själv!!!! Hur gick basaren? Skickar dig ett mail nu!

Anonym sa...

Vilket härligt bord! Så ljuvliga färger. Jättefin klänning till dig också, passar dig utmärkt!

Cecilia sa...

Åh vad läckert, klänningen, bordet, elefanterna, rubbet! Är också nyfiken på hur det gick med försäljningen :)

Esbe sa...

Wow! Så stiligt :)
Och vilket härligt basarbord!!

Solveig Lövendahl sa...

Tack alla! Försäljningen gick bra, det bästa var att jag fick sålt nästan allt gammalt som jag hade i en rea-låda och inte så mycket av det nya. Var lite bekymrad över att sakerna inte skulle räcka både till nu och till nästa marknad så det var perfekt.
Syster blå, nej tyvärr...
Rebecka, röda gummistövlar passar till allt:) De här har jag haft sen fyran tror jag, bra med föräldrar som köper "att växa i"!

Maria sa...

Hej!
Vilka vackra necessärer!

Klänningen fick lite odd-molly stuk med det där fina hjärtat bakom ryggen.

Såklart får du länka! Jag sätter dig på min lista också...

Anonym sa...

Rena terapin! Klänningen är ljuvlig o bordet likaså. Hoppas du sålde riktigt bra!

Kalunji040 sa...

Hej, vilka fina bilder. Jag oppas att det gick bra. Du, jag undrar hur du tryckt upp dina lappar och påsar. Har du tryckt själv eller skickat iväg nånstans?

lilla hjärtat sa...

Oj, vilket härligt bord. Så kul att försäljningen gick bra. Vacker klänning.

Gulligan sa...

Mycket fint och din klänning var underbar!!!

VIKTORIA sa...

Måste bara lämna ett litet avtryck och säga att jag tycker att du gör väldigt charmiga saker. Må så gott,

OttoPippi sa...

Ja, det är klart att en ekologisk mössa med sol på inte skulle vara dumt!! I det här hushållet kan man inte få för mycket mössor. Emottaget givetvis tacksammast! :-) Menas det att mössan är till mig eller till knoddar???

Ylva sa...

Kan bara instämma i ovanstående lovord. Allt du gör är verkligen urfint. Dessutom är jag kär i allt gult och brandgult! Har just börjat blogg själv. Hoppas det är okej att jag länkar till dig.

Anonym sa...

Tack för att du deltar i tävlingen om en mössa på min blogg! //Stina Lika Unika

OttoPippi sa...

Då tror jag att jag är ego och väljer en solig mössa åt mig själv :-) :-) :-)

linnzan sa...

Basar-bordet ser oerhört härligt ut! Vilka färger i vintermörkret. Bilder att bli glad av!

florin design sa...

Åh, vilka fina saker och proffsiga bilder... Å klänningen du sytt till dig själv är ju hur fin som helst!

Anonym sa...

åh vilka fina saker du gör! önskar att du var med på basar i göteborg. :) /ally göteborg

Skaparstigen sa...

Gillar verkligen klänningen!

Emma Clara sa...

hopas det gick bra på basaren!!!! borde det gjort med dina fina saker...din tunika var superfin!!!!

DORIS DAISY sa...

Åh, vilka underbar afärger du jobbar med! Sååå himla härliga! Adventskramar från Doris (som bara ammar och ammar och inte pysslar ett endaste dugg)

Lotten sa...

Vad härlig det ser ut på ditt bord! Jag gillade tyget i necessären... det rosa-orange ;-) Klänningen var jättefin med... har du sytt efter ett mönster eller har du fixat det själv?

Kram Lotten

Anonym sa...

är otroligt duktig, gud vilka fina grejer du gjort :)

Li.W sa...

Åhh!!! Vilken fantastiskt fin klänning! Och alla andra saker med för den delen :) Jätte fina saker!!!