torsdag 14 mars 2019

Att blogga eller inte blogga

Kan väl inte direkt påstå att jag bloggar längre. Fem inlägg förra året och nu årets första i mitten av mars... Egentligen älskar jag bloggen och bloggandet. Det har betytt oerhört mycket för mig att ventilera mina tankar här när barnlösheten var tung och svår, komma i kontakt med människor i samma sits, fått vänner för livet, fått erbjudanden om ekonomisk hjälp och verkligen ovärderligt stöd. Man skulle till och med kunna säga att det var bloggen som gjorde det möjligt för oss att till slut få våra guldklimpar. Jag vill verkligen att bloggen ska leva vidare men däremot är jag kanske lite vilsen i vad den ska handla om. Först var det ju sömnaden som gjorde att jag började sy mer, skapa mitt varumärke, sälja mina grejer och kom i kontakt med en massa fantastiska kreativa människor, sen blev det ju mer och mer barnlösheten som tog över, blandat med sömnad, odling, inredning, loppisfynd, miljötänk... Nu känner jag att jag har svårt att skriva om annat än mina tre ljuvliga små barn och det blir kanske lite tjatigt i längden? Det hade varit kul att hitta tillbaka lite mer till det andra igen, se att det faktiskt finns lite andra intressen i livet än barnen, även om de alltid kommer att vara viktigast i världen förstås. Jag lär ju inte ha många läsare kvar med mitt extremt ofrekventa bloggande, men om inte annat så är det roligt för mig. Att fota, skriva, kunna gå tillbaka och läsa om livet. Finns det någon kvar så får ni hemskt gärna säga hej, kanske någon till och med har någon idé eller önskan om inlägg?

Jag börjar med lite bilder från Lykkes rum, välkomna in!





Vimplarna sydde jag till hennes tvåårskalas tror jag det var och tapeten, Vildtuta, har hon valt själv.



 Lammet, hennes första loppisköp, hänger med än. Hon var nog bara ett när hon föll för det tror jag. Dansdräkten är hon så glad för och att dansa förstås. Det är första organierade fritidsaktiviteten, förra terminen var det med förälder, nu själv. Det fixar hon så galant, stolt dotter, stolt mamma.





 Lilla skrivbordet med tillhörande stol skulle grannarna göra sig av med en dag, det tog vi gärna hand om! Hyllan är från nån vrå på vinden i Bökebäck (Bökebäck är en annan och lång historia. Tveksamt om det blir fler somrar där. Älskade Bökebäck!).


 Docksängen kom från mormor och matstolen från farmor, fina gamla grejer tycker jag.


 Loppad tavla och några av alla de där söta små väskorna som man inte kan få för många av.



Efter ett tag i en ny stor säng så ville Lykke ha tillbaka spjälsängen, hon tyckte det var mysigare så. Vi sågade bort spjälorna på ena sidan och fyraåringen sover i den än. Lite trångt men mysigt. Fick bli lite myshörna utanför att sitta och läsa kvällssagor i.


























Tavlor som vi fått i present av kära vännen Nelly och lite inramade vykort som har hängt med sen bebistiden.






































Både det lilla rosa skåpet och julklappspippihuset är loppisköp. Som det mesta hemma hos oss. Lite sugen på att visa mer nån dag. Finns här någon som vill se?


























Min älskade dotter som månar om alla små och stora vänner♥.

20 kommentarer:

Solveig Lövendahl sa...

PS. Ursäkt kalla, gråa tonen på alla bilder. Mulen dag och har inte tillgång till redigeringsprogram som jag kan för tillfället.

Unknown sa...

Det är fint att fortsätta läsa om er saga. Du framgör familjelivet så väldigt vackert och fångar mig i allt du skriver om och visar. De som är intressdrade av att föjadig, för att de ger glädje, kommer så fortsätta utan att du använder dig av krav och tvång. Låt bloggen fortsätta vara ditt andningshål i det du för tillfället vill dela med dig av. Kram och tack ❤️

Solveig Lövendahl sa...

Jenny, tusen tack för dina fina ord, de gör mig glad! Lovar att hålla mig borta från krav och tvång och srkriva om det som känns roligt.♥

Susanne sa...

Gå på känsla! Hittills aldrig tröttnat :)

Cecilia sa...

Jaa, jag vill gärna se! Jag tycker om att läsa dina tankar och se allt fint du gör, och det kommer en tid sen om ett tag när det finns liite mer tid, det vore spännande att få följa med och se vad din kreativitet hittar för uttryck då! Jag har som blogg i Feedly, så när det kommer ett inlägg läser jag men jag går inte in emellan och tänker ’inte nu heller’, istället blir jag bars glad när det dyker upp! D��

Helga sa...

Jag är fortfarande här och läser! Så kul att få upp ett inlägg av dig i flödet :) Skriv om det du vill så blir det jättebra!

Anonym sa...

Så roligt att läsa dina rader, även om de inte kommer så ofta. Det gör mig ingenting. Du skriver så tänkvärt och fint om det du tycker om och det är alltid läsvärt. Fortsätt så när och om du har tid. Tack :)! Annika <3

Borvling sa...

Hej! Alltid kul att läsa, absolut även sen det är mer sporadiskt. Och definitivt om det blir mycket om barn!

With love - by Eva sa...

I am still here! I always read your posts with Google Translate and I'm happy you're back! Such a beautiful little room/

Handgjort av Vera sa...

Läser också och håller med tidigare talare. Skriv om det du gillar och om livet, det har varit intressant och inspirerande hittills och det kommer du fortsätta vara! Och fortsätt gärna visa bilder från ditt färgglada hem! Tack för att du bloggar. Känner förresten igen mig. Vill så mycket mer med min blogg än vad som blir. Men det är ju så roligt att skriva och fota och dela med sig.

Anonym sa...

Jag är fortfarande här! Kram

Anonym sa...

Läser gärna dina inlägg, få eller många spelar ingen roll. De ger kraft och avkoppling i mikropauser.

Linda sa...

Hej!
Jag läser också gärna, även om det blir sporadiskt. Har följt dig länge.

Anonym sa...

Har följt dig en massa år och jag vill läsa om allt; barnen, loppisfynd, miljö, om det blir nåt sytt. Kollar då och då om du har skrivit något och det är alltid kul att läsa vad det än handlar om.

Maria sa...

Hej! Jag följer dig med bloglovin så jag läser även om inläggen kommer sporadiskt. Jag blir lika glatt överraskad varje gång.

molnihuvudet sa...

Vill gärna se mer hemma hos er 🏠 och läser gärna om allt från barn, pyssel och odling 🍀

Dalola sa...

Gillar dina inlägg & fina bilder !

Maristela Guilherme sa...

Lindas imagens.
bjs

Anonym sa...

Halloj!
Jag är kvar och har hängt med ett tag.
Gillar dina inlägg och härliga bilder.
Skulle gärna vilja gå husesyn hemma hos er och i era garderober.
Ert hem inspirerar! Kram en annan 3 barnsmamma

Anonym sa...

Du och din familj dyker upp i mina tankar med jämna mellanrum. Fint att se att du har lite tid över att blogga igen. Läser gärna dina inlägg!
Önskar allt gott till dig och din familj!