måndag 23 maj 2016

Sol&kärlek

Som jag har skrivit tidigare så tycker jag det är svårare att blogga om det som är fint än det som är jobbigt. Det är en av anledningarna till att jag inte skriver så ofta längre. Jag vill inte trampa på någons ömma tår eller strö salt i sår med min glädje, jag vet ju att jag har många barnlängtare bland mina läsare och jag vet hur ont det kan göra. Mitt liv är verkligen underbart fint nu. Om det kan hjälpa så är jag i alla fall väldigt väl medveten om hur bra det är och oerhört tacksam för varje stund som jag får ha det så här, som jag och mina nära får vara friska och lyckliga. Igår hade vi en alldeles genomfin dag tillsammans.


























Det var en födelsedagspresent från min syster till mig och mamma som vi cashade in, en picknick i Råådalen.






































Massor av godsaker hade hon ordnat, systern: pajer, muffins, mackor, ost, avokado, sparris, fruktspett och en massa annat smaskigt. Superlyxigt!






































Solen lyste, göken gol, grönskan grönskade och det var så vackert, så vackert.






































Jag och min syster klättrade i träden, sen badade vi fötterna, hälsade på en padda, klättrade lite till och drack kaffe.






































Lykke plockade maskrosor och delade ut till alla. En fantastiskt fin dag på alla sätt, men bäst av allt var ändå att vi fick en ny familjemedlem. Min lillasyster har hittat sig en älskling, en Tommy. Hurra för det och hurra för kärleken!



3 kommentarer:

Helga sa...

Jag hoppas att de som fortfarande längtar efter barn förstår din glädje. Och att de kanske väljer att inte läsa sånt som de blir ledsna av. Det känns ju tråkigt om du inte kan dokumentera allt det fina och roliga också. Det är en av de roligaste sakerna med att ha en blogg tycker jag, att kunna titta tillbaka sen och minnas :)

Lilly sa...

Sikke nogle vidunderlige billeder og herlige øjeblikke!
Det er SUNDT at kunne glædes, og det er vigtigt at huske at glædes og nyde...så det skal du da bare have lov til! ;-) Livet går op og ned i faser - for os alle. Sådan er det bare.

Åsa sa...

Jag tycker att det är fantastiskt att du hittat lyckan och det är klart du kan skriva om den! Efter 2 års kamp som hittils resulterat i två missfall och med en första ivf-behandling som väntar efter sommaren ger det mig hopp att veta att det kan gå, att all den lycka du skriver om kanske inte är helt bortom räckvidd även om rädslan för att aldrig nå fram ibland gör en tokig. Och det går ju faktiskt att välja vilka dagar man läser dina inlägg, vissa dagar passar bättre än andra :-)