fredag 22 november 2013

Tygängeln Bente

Idag har jag fått fina skatter av en bekant, alldeles underbara tyger från hennes 70-talsbarndom på Bornholm. Hon hade plockat med sig det som hon trodde jag ville ha och hon hade rätt bra koll på min smak visade det sig!



























Visst är de fina? Det bruna med gula och röda blommor är min favorit, tycker det är så himla fint och det är två stora påslakan, hurra! Har aldrig sett det mönstret innan, tror det kommer att bli små skjortor av det ganska snart. Det med stora blomman tycker jag också är väldigt fint, men det vill jag nästan bara ha som tavla på väggen. Underbara skatter, tack snälla Bente! Nu blir det fredagsmys med tacos och På spåret. Mycket trivsamt tycker jag. Hoppas ni får en fin helg!

3 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Väldigt fina!

Emma sa...

Det bruna med blommor var verkligen underbart! Vilken härlig vän :-)

Johannas Retro sa...

Åh va fint, älskar de röda med små vita blommor!