måndag 30 juli 2012

Svanshallsdagen

I helgen var det Helsingborgsfestivalen...
Puh, de här stadsfestivalerna är inte riktigt min grej, jag åkte genom Helsingborg och vidare till ett litet evenemang mer i min smak, nämligen Svanshallsdagen!





















Folket strömmade till...





















Jag mötte upp min kära mamma. Vi letade loppisfynd, köpte grönsaker, tittade på en fotoutställning och beundrade båtarna.





















Den här var finast. Sen fikade vi, var nära att få gräddbullar i nacken från gräddbullskatapulten och lyssnade på en läspande Taube-sångares ljuva stämma.
Världens finaste mamma!♥























En massa lotter tog vi också förstås, till slut vann vi en rosa tok som ska få bo i vår koloni.
Vi var båda blåa dagen till ära, hade väl haft hav på hjärnan när vi klädde på oss kanske...





















Sen gick vi nöjda och glada hem till vårt kära Bökebäck, genom äng och skog längs med havet.
Fin dag!

4 kommentarer:

Mia sa...

Hi hi, en läspande Taube :), intressant!

Ulrika sa...

Du är så underbart fin, vacker och söt på bilden!

Solveig Lövendahl sa...

Å men gulliga Ulrika, tack!! Och Mia, ja intressant och lite småcharmigt... :)

Ulrika sa...

Solveig! Du, jag hade ju missat att lägga dit den klänningen! Vad bra att du såg det! Nu ligger den där i alla fall!