tisdag 21 februari 2012

Knoppar, semlor, paket

Jag fortsätter fokusera på små saker som gör mig glad. Idag har jag satt nya knoppar på våra tråkiga vita garderober, vilket lyft! Knopparna hittade jag på loppis förra veckan, utan skruvar tyvärr och här vill jag faktiskt göra lite reklam. För XLBygg i Landskrona. Låter som ett tråkigt ställe, men de är så oerhört trevliga och hjälpsamma. Det är inte första gången jag är där och behöver nån konstig liten udda skruv. Idag fick jag snabbt och lätt skruvarna i min hand och önskningar om en trevlig dag, behövde inte ens betala nåt. Sånt blir man glad av!

Häromdagen när jag öppnade dörren så låg där ett litet paket på hallmattan, med fyra små fina tyger i. Paketet var från snälla Terese och det är kanske egentligen ingen liten grej, goda grannar ska man inte underskatta. Tack fina Tess!

Slutligen, semlor! Liten sak som gör livet lite bättre, det får det bli ikväll. Glad fettisdag på er!

3 kommentarer:

Mia sa...

åh, de där knopparna skulle jag också vilja äga. Gladknoppar!

Kottekott sa...

Så glad att du tyckte om paketet och hoppas att du får många leenden på läpparna framöver!

Kram

Mia O sa...

Apropå Landskrona - jag är ganska övertygad om att jag såg dig på Landskrona station en morgon för någon vecka sedan. Kan det ha varit så? :)