fredag 1 maj 2015

Stickat

Jag är ju väldigt imponerad av alla som kan och har tålamod att sticka. Att få stickade presenter känns helt otroligt, att någon ger mig så mycket av sin tid tycker jag är en helt fantastisk gåva. När jag fyllde år fick jag en stor, mjuk, stickad sjal av en fin vän som egentligen är närmst vän med min mamma.






































En så himla skön sjal att svepa om sig när man ammar eller för den delen bär in rangliga tomatplantor från takterassen eller när man bara är lite allmänt ruggig.



























En annan fantastisk stickad gåva som jag tänkt blogga om i, ja säkert minst ett par månader (skyller på amningshjärna och en liten skatt som vill ha uppmärksamhet), är en present från finaste grannen Jenny. Hon har stickat, inte en utan tre fina mössor till Lykke! Plus söta små sockor, så himla snällt. Nu kan jag inte hitta bilden jag tog på finheterna och den största mössan ligger nu i källaren och väntar på att växas i så ni får hålla tillgodo med det andra. Den lilla är faktiskt en favorit trots knytbanden (som jag skrev om sist) eftersom den sitter som en smäck även oknuten.

 Älskar detaljen med det pyttelilla gula hjärtat på den gröna mössan.


Som om inte detta var nog så hade Jenny även sytt gulliga vändbara förvaringspåsar som allt låg fint förpackat i. Sötaste kattyget på ena sidan och prickig vaxduk på andra. Tack snällaste Jenny!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Åh, vad mysig och skön den ser ut!