måndag 29 oktober 2012

Kraft

Det har varit en tung helg på många sätt. Ännu ett misslyckande. I ett skede vi inte ens trodde var ett kritiskt skede för oss eftersom det har gått så bra förut. Ett oförklarligt fall sa läkaren. Han sa att det borde gå, att allt talar för oss, att han hoppas vi har kraft att kämpa vidare.





















Vi har kraft. Vi sörjde och grät, sen gick vi ut och njöt av livet. Så länge jag får leva med min älskade i den här paradislika världen så är det ändå rätt så lätt att hitta kraft tycker jag.















Vi var i kolonin igår, höststädade, skördade den sista mangolden, klippte ner visset, räfsade mängder av löv och äpplen, planterade tulpanlökar...















Och kunde både luncha och fika i solen som fortfarande värmde. Fint.
Önskar er en bra vecka!

13 kommentarer:

Carolina sa...

Kramar till er

/Carolina

TinaF sa...

Klem!

Susanna sa...

stor kram <3

Anonym sa...

Det ser fint ut! Hoppas ni kan hålla fast vid den känslan.

od Andulky sa...

Kram!!

Anna sa...

En bamsekram till dig eller er, vet vad ni går igenom. Håller alla tummar och tår jag har för att det ska gå bra. Var rädda om varandra. Kram

Ulrika sa...

Du beskriver så fint! Omöjligt att inte bli berörd! Kram i massor!

Nelly sa...

Käraste Solveig! Åh vad jag vill komma och krama dig. All kärlek till er!

Solveig Lövendahl sa...

Å ni är så fina så jag får tårar i ögonen! Att ni orkar ta er tid att kommentera hos mig, det betyder så mycket.
Kramar till er!

Anna sa...

Åh vad jag ryser i kroppen!
Känner med er båda!
Kollar din blogg men kommenterar inte alltid. Ikväll kom rysningarna och tårar i ögonvrån.
KÄMPA vidare! <3

Fiff sa...

Jag önskar så innerligt att ni får lite medgångar snart! Skulle bli otroligt glad för din skull ♥
Det e så himla coolt av dig att berätta om allt detta när du är mitt uppe i det. Jag hade nog inte klarat det. Stor kram från mig!

sofia sa...

Ni är så fina! Och starka. ♥

EmelieD sa...

kramar till er!