torsdag 25 december 2008

Hoppas ni har haft en fin julafton och att ni har fortsatt härliga dagar. Själv njuter jag i fulla drag av att vara ledig. Igår hade vi en mysig julafton hos min familj och idag har jag och Jonas en totalt kravlös hemmadag, tittar på film, äter julgodis, myser. Härligt!
Hittade denna fina gamla tapet på loppis, en hel stor rulle för en tjuga. Den blev fin som omslagspapper.

Jag sydde en kasse till pappa i julklapp. Med hjälp av transferark från panduro strök jag på ett foto av mamma och pappa när de cyklar tandem.

Ville testa arken, trycket var väl inte världens bästa kvalitet, men lite kul ändå.

3 kommentarer:

KATTCHING sa...

snygg kasse! en idé, (om man har tid och ork) kan ju vara att brodera nåt i kanten på arket, där man klippt lixom, kanske korsstygn eller att sy nån snygg söm på maskinen.
man kanske får vara lite försiktig så det inte blir för mycket "slöjden i 5:an stuk" på det men jag tror d skulle kunna va en kul idé! så blir det inte lika stor kontrast mellan själva transferpapperet och tyget om man tycker att papperet är lite dålig kvalitet.
för övrigt, god jul å gott nytt! :)
/kattching

rino sa...

På en väska tycker jag att de där pappren duger fint. Jag har gjort några tröjor och då stör det lite. Fast barnen gillar dem såklart.

Kul idé. Hoppas pappa gillade sin coola väska!

OttoPippi sa...

Jättekul idé med kassen!!!

Underbart tapetfynd!

God fortsättning kära du!!