tisdag 15 januari 2013

Nya hyllan

Idag händer det inte så mycket, jag är förkyld och trött och vilar mest hela dagen. Tittar på olika frö-sidor och drömmer om vår och sommar, äter massor med fruktsallad och hoppas vitaminerna ska vinna över bacillerna. Bloggar om vår nya hylla som jag hittade på loppis förra helgen:





















Här stod ett gäng sockerlådor staplade på varandra innan, nu har de fått flytta in i arbetsrummet där vi tidigare hade vägghängda hyllor med skivor och filmer. Vet inte hur många gånger vi borrat om och testat nya pluggar och haft oss, hyllorna ville inte sitta kvar. Nu står sockerlådorna som en stabil hylla på golvet och denna nya hylla rymmer skivor och annat. Skönt! Och kul med lite förändring.
















På den förra bilden står "Vår kokbok" i nån gammal upplaga, praktisk men ganska ful. Jag kom att tänka på hur man klädde böcker när man var liten och skolan skulle börja, älskade att välja fina papper. Nu klädde jag in min kokbok med en gammal tapet. Sånt man kan roa sig med mellan soffan och tekokaren en krasslig dag.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Underbart snygg!!

Kerstin sa...

Vilken bra idé! Att klä in böcker som man gjorde i skolan. Det hade jag nästan glömt bort. Hyllan är jättefin.

Jo sa...

Väldigt snygg hylla! :) Jag drömmer också om vår och fröer. I år blir det ju vår första växthussäsong så jag drömmer om tomater och gurkor i långa rader!