söndag 9 december 2012

Skjortor och innemys






















Idag blir det skjortor för hela slanten. Tio nya har det blivit, som ska med till Good Jul nästa helg. Ni kommer väl? 11-18 lördag och söndag (15-16 dec alltså) på Gustav Adolfs torg i Malmö. Idag viner snön ner från taken samtidigt som termometern visar noll. Snöslaskstorm typ. Inte mitt favoritväder direkt, även om det är ganska härligt att det faktiskt har blivit vinter. Nästa helg blir det till att ladda upp med dubbla ullunderställ och många tjocktröjor, men roligt ska det bli!
















Idag blir det däremot innemys, knäckkokning tror jag.
















Ja, man kan ju skära bort krafset omkring, eller så tycker man det är lite charmigt:). Alla skjortorna är sydda av gamla påslakan eller örngott, mjuka och sköna och giftfria efter många tvättar. Storlekar från vänster (2 av varje) ca 5-6 år, 4 år, 3 år, 2 år och 1 år. Och ja, jag ska översätta mina storlekar till centilong, det verkar ju vara vettigast.





















Är det någon som är intresserad av att handla så skicka mig ett mail, först till kvarn. Men hör av er innan fredag för då packar jag ner det till marknaden. Skjortorna kostar 250 kr och jackorna 500, frakt tillkommer om det ska skickas.
















Hoppas att ni har en riktigt skön söndag och att vi ses nästa helg!

4 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Vad många fina! Tyget i den på den näst nedersta bilden är så fint! Jag har det jag också, fast i en annan färgställning med kallare och lite mer pastelliga kulörer; lavendelblått, gammelrosa och så. Vet du möjligen vem som designat det?
Hoppas att det går bra på marknaden! Jag har stått på julmarknad idag, i typ 20 minusgrader. Kallt som attan, men vi hade ett liggunderlag och några frigolitskivor (återbruk det också, de var tiggda från fiskdisken på Citygross) att stå på, det hjälpte lite i a f.

Solveig Lövendahl sa...

Tack snälla! Tyvärr vet jag ingenting om tyget, har nog aldrig sett det innan jag hittade två örngott på en loppis, som blev de här skjortorna. Alltid roligt när man får se ett tyg i nya färger tycker jag. Nyfiken på hur ditt ser ut.
20- låter fruktansvärt kallt, så kallt lär det inte bli här, men frigolit tipset tar jag med mig ändå. Minns att vi stod på pappskivor nåt år. Hjälpte faktiskt en del.

Solveig Lövendahl sa...

Pinsamt! Jag särskrev frigolittipset. Så kan det gå om man skriver snabbt och inte läser igenom... :)

Tyg och otyg sa...

Om jag kommer ihåg så kan jag fota det i helgen och lägga ut på bloggen, så får du se hur det ser ut.