fredag 24 april 2009

Gott och blandat

Tre saker som det inte blivit av att blogga om:
Ni har redan sett miss katkas fina live-bild (ett par inlägg ner). Jag visar min bild ändå, min vanliga jackmodell med fleecefoder. Roligt att få sy i ett så stormönstrat tyg, tycker själv att det blir fint när bara en del av blomman syns.
Ett lapptäcke som beställdes innan bebisen var född och som nu värmer en alldeles ny liten människa. Jag tror nästan att jag tycker lapptäcken är det allra roligaste att göra. Beställningar på sådana mottages tacksamt! :) (Fast tyvärr är väntetiden lång för tillfället.)
Jag vågade mig på att sy en födelsedagspresent till en ganska bestämd liten fyraåring. Hon tar minsann inte på sig vad som helst, därför försökte jag fjäska in mig med lite rosa (hade ett loppisörngott hemma). Mamman är inte så förtjust i rosa så jag försökte blidka henne med bruna muddar. I värsta fall blev det en kompromiss som ingen av de gillar. De här örngottströjorna ser lite knasiga ut när de ligger så här. Ni får försöka föreställa er hur den ser ut på. Gillar Loppan den så kanske det blir en live-bild så småningom.
En underbar, skön, solig helg önskar jag er alla!

13 kommentarer:

LinSar sa...

Älskar dina jackor de är så grymt snygga.Ha en trevlig helg

sygryn sa...

Superfint alltihop!! Och, javistt är lapptäcken skoj att sy! Jag håller helt och hållet med:)

kaoz sa...

Flott og unikt som alltid!!
En solig og trivelig helg til deg også:D

Strömming sa...

Jättefina alla tre alster! Vad härlig jackan blev i stormönstrat!

Och små flickor måste få ha liite rosa iallafall annars blir det ju knäppt åt andra hållet :D

Doris_Assar sa...

Jättefint, alltihop!! Aha, så 4-åringar kan också ha bestämd smak? Attans, när ska det gå över? ;-)

Anonym sa...

Du lagar så masse fint! Alltid inspirasjon å hente her. God helg!!

florin design sa...

Jätet fina saker! Gillar oxå det stor-mönstrade tyget som jacka.

OttoPippi sa...

Läckert!!!! Jackan är bara helt UNDERBAR!!!!!!!!!!!!

Är det så kul att sy lapptäcken alltså!!!? Då måste jag prova det!

Ha det underbart i solen solig!

Emma sa...

Hoppas tröjan tycktes om, jag tyckte den var urtuff.. =)

Ulrika sa...

Den lilla rosa tröjan är jättefin, som en riktig vårblomma!

Shamu sa...

Så utrolig mye flottdu har sydd!
Jakken er superkul. Liker veldiggodt stort mønster,særlig sammen med de fargene.

Lappeteppet var skjønt.

Toppen blir nok godt mottat, den var veldig søt og selvsagtrosa, det liker jo alle 4 åringer. :-)

Strumpetossa sa...

Vilken fin jacka!

Madelene sa...

Kikar in! Lägger till dig i min blogglista!